سرهنگ محمدرضا قدمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در آمل تاکید کرد که در مدت اعمال محدودیت های ترافیکی نوروزی تردد خودروهای سنگین در محورهای هراز ، کندوان و فیروزکوه ممنوع می شود تا گردشگران با سهولت و امنیت بیشتری رانندگی کنند.
وی افزود : همچنین در این مدت تردد هرنوع موتور سیکلت به استثنای موتورسیکلت های انتظامی و امدادی در محورهای سه گانه مازندران منتهی به تهران ممنوع خواهد بود.
سرهنگ قدمی با اعلام این که چراغ قرمز ترافیکی در محورهای سه گانه مازندران از ساعت 12 روز چهارشنبه هفته آینده روشن می شود ، گفت که در تعطیلات نوروزی 97 150 ایستگاه پلیس در نقاط مختلف جاده های برون شهری مازندران فعال خواهد شد.
مازندران حدود 11 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود 400 کیلومتر آن کوهستانی و سخت گذر است.
** گذشت و صبوری ، لازمه رانندگی در جاده های مازندران
فرمانده پلیس راه مازندران با بیان اینکه هر ساله این استان مقصد بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی کشور است ، گفت : باید بپذیریم که جاده های استان جوابگوی حجم انبوه خودروها در ایام نوروز نیست و لازم است رانندگان با احساس مسئولیت و صبوری بیشتری در این مسیر تردد کنند .
وی به جاذبه های طبیعی جاده های مواصلاتی هراز ، کندوان و سوادکوه اشاره و اضافه کرد : مسافران و گردشگران برای اینکه بتوانند از سفرهای نوروزی حتی در جاده ها لذت ببرند ، باید مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.
سرهنگ قدمی به وجود مشکل در بخشی از محورهای مازندران به خاطر تمام نشدن طرح های تعریض و بازسازی اشاره کرد و اظهار داشت : در زمان ترافیک ، رانندگان از انحراف به چپ و راست و رفتن به خط مخالف خودداری کنند.
وی با تاکید بر این که گذشت در رانندگی یک اصل مهم برای کاهش خطر تصادف و کم شدن ترافیک در جاده های کوهستانی مازندران است ، از مسافران و گردشگران نوروزی مازندران خواست با مدیریت زمان سفر ، با پلیس همکاری داشته باشند.
سرهنگ قدمی استعلام از وضعیت جاده ها به لحاظ جوی و ترافیکی را از طریق شماره تلفن 120 راهور مورد تاکید قرار داد و گفت : به طور یقین رعایت حق و حقوق یکدیگر در رانندگی سبب آرامش همه در تعطیلات نوروزی می شود.
مازندران در تعطیلات نوروزی سال 96 میزبان بیش از 12 میلیون نفر شب گردشگر بود.
جاده های این استان نیز با ثبت بیش از 35 میلیون تردد خودروئی ، دومین رتبه شلوغ ترین جاده های کشور را در تعطیلات نوروزی گذشته داشتند .
بر اساس گزارش رسمی نیروی انتظامی ، از ابتدای سال جاری تا کنون 9 هزار و 971 فقره تصادفات خودرویی در مازندران ثبت شد که 46 درصد آن در حوزه داخل شهری و 54 درصد نیز در خارج از شهرها و جاده ها بوده است.
همچنین در این مدت 576 نفر در تصادفات استان جانشان را از دست دادند .
7327/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.