«علی صفری» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این ظرفیت با بهره برداری از 25 طرح با اعتباری بالغ بر 413 میلیارد ریال در شهرستان های مختلف استان مرکزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها برای 378 نفر از مردم استان مرکزی در حوزه های مختلف صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اشتغال زایی شده است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: 18 میلیارد ریال این طرح ها از محل حمایت های بخش دولتی و بقیه از محل آورده شخصی بهره برداران تامین شده است.
صفری گفت: جواز 80 فقره طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در سال جاری برای متقاضیان صادر شده است و پیش بینی می شود با بهره برداری از این طرح ها 542 تن به ظرفیت فرآوری، نگهداری و فرآوری محصولات خام کشاورزی استان افزوده و برای یک هزار و 62 نفر اشتغال ایجاد شود.
وی، میزان تولید محصولات کشاورزی در استان مرکزی را 2 میلیون و 580 هزار تن عنوان کرد و افزود: 232 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی تاکنون با ظرفیت جذب 2 میلیون و 265 هزار تن محصولات کشاورزی اکنون در این استان به بهره برداری رسیده است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای سه هزار و 961 نفر به صورت مستقیم در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی استان ایجاد شده است.
صفری یاد آور شد: 60 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی استان مرکزی به کارگروه اشتغال پایدار روستایی معرفی شده است و 830 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها مصوب شده است.
وی ادامه داد: 15 طرح با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در در حوزه فرآوری، نگهداری و فرآوری محصولات خام کشاورزی جذب شده است.
مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: پیگیری و اجرای اقتصاد مقاومتی در بخش صنایع تبدیلی و غذایی، ایجاد ظرفیت فراوری برای 63 هزار تن محصولات خام کشاورزی( مطابق برنامه ششم توسعه)، ایجاد اشتغال برای 440 نفر و کاهش ضایعات هفت هزار تنی در محصولات کشاورزی از جمله برنامه های این مدیریت در سال آتی است.
صفری گفت: استقرار صنایع تبدیلی در شهرها و شهرک ها و نواحی صنعتی یا قطب های تولید محصولات کشاورزی و فعال سازی واحدهای غیر فعال و نیمه فعال موجود در قالب اقتصاد مقاومتی و نکمیل طرح های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی با حمایت های لازم به ویژه پرداخت تسهیلات بانکی از طریق ستاد اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های این مدیریت در سال آینده است.
استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان در قلب کشور قرار دارد.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.