به گزارش ایرنا، «علی میرزایی» عصر سه شنبه در دیدار با مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی، افزود: یک سوم از گندم استان مرکزی در شهرستان ساوه تولید می شود که کیفیت مرغوبی نسبت به سایر مناطق دارد.
وی اظهار داشت: گندم به عنوان محصولی استراتژیک اهمیت خاص دارد و تامین گندم با کیفیت در بهبود کیفی نان خود را نشان می دهد.
فرماندار ساوه توضیح داد: با توجه به تولید ارقام با کیفیت این محصول در ساوه، حق شهروندان است که نان با کیفیت را در سفره های خود داشته باشند.
میرزایی افزود: بیش از 80 درصد از گندم تولیدی شهرستان ساوه با توجه به محدودیت فضای ذخیره سازی در سیلوهای مکانیزه بخش خصوصی نگهداری می شود.
وی با اشاره به فعالیت کارخانه آرد این شهرستان، گفت: با فعالیت این واحد، ساوه در تامین آرد مورد نیاز نانوایی های استان مرکزی نقش مهمی دارد.
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: 350 هزار تن گندم در سال جاری از کشاورزان خریداری شد که سهم شهرستان ساوه 120 هزار تن است.
«جواد حسنی» افزود: پنج واحد آرد در استان مرکزی فعالیت می کنند و 700 هزار تن ظرفیت سیلویی به صورت مکانیزه نیز برای نگهداری این محصول وجود دارد.
وی اظهار کرد: 9 هزار تن آرد یارانه ای و سه هزار تن آرد نیمه یارانه ای هر ماه در استان مرکزی برای تامین نان شهروندان در میان نانوایی ها توزیع می شود.
شهرستان ساوه دارای 135 هزار هکتار زمین های زراعی و سطوح باغی است که سالانه توان تولید 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را دارد.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.