«عزت اله آمره ای» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صرفه جویی با انسداد چاه های غیرمجاز، توقیف دستگاه های حفاری و نصب کنتورهای هوشمند حاصل شده است.
وی اظهار داشت: 6 هزار و 500 مترمکعب از این صرفه جویی با مسدود شدن 149 حلقه چاه غیرمجاز انجام شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه های غیرمجاز و اضافه برداشت چاه های مجاز است که آب منطقه ای در این راستا اقدام کرده است.
آمره ای افزود: برداشت بی‌ رویه از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری زمین‌های کشاورزی یکی از دلایل مهم افت آب‌های زیرزمینی در استان است و برخی از کشاورزان برای آبیاری مزارع خود بدون توجه به بحران آب در استان، اقدام به حفر غیرمجاز چاه می ‌کنند که این موضوع باعث کاهش شدید منابع آبی در استان شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: 9 هزار و 151 مترمکعب نیز با نصب 151 کنتور هوشمند بر روی چاه های کشاورزی مجاز در استان صرفه جویی شده است.
آمره ای افزود: بخش قابل توجهی از منابع آب زیرزمینی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود که میزان زیادی از این آب به دلیل استفاده از روش های سنتی آبیاری هدر می رود.
وی اظهار داشت: انسداد یکی از راهکارها در مورد چاه های غیرمجاز است اما گاهی اوقات در چاه های مجاز نیز اضافه برداشت صورت می گیرد که با نصب کنتورهای هوشمند می توان از اضافه برداشت جلوگیری کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: 2 هزار و 550 مترمکعب آب نیز با مسدود کردن 95 حلقه چاه غیرمجاز امسال در استان مرکزی صرفه جویی شده است.
وی اظهار داشت: افزایش برداشت از سفره های آب زیرزمینی یکی از مشکلاتی است که این روزها زنگ خطر کم آبی و خشکسالی های طولانی را به صدا در آورده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی گفت: 53 دستگاه حفاری غیرمجاز در سال جاری در راستای جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب در استان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
آمره ای افزود: بیشتر دشت‌های استان به دلیل برداشت‌های غیرمجاز در وضعیت نامناسبی به سر می‌ برند.
92 درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.