«مجید موزونی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بازسای این واحدهای مسکونی فرسوده حداقل به سه هزار و 18 میلیارد ریال نقدینگی نیاز دارد.
وی اظهار اشت: یکهزار و 312 واحد مسکونی فرسوده در بافت تاریخی ارام و 2 هزار و 452 واحد در مناطق دیگر این کلانشهر وجود دارد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 279 واحد مسکونی استان در بافت فرسوده تاریخی استان واقع شده اند.
موزونی افزود: : 73 هکتار از محدوده بافت تاریخی اراک نیز فرسوده و نیازمند نوسازی و بهسازی است.
وی اظهار داشت: نوسازی بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی بهترین راه برای ایمن کردن بناهایی است که احتمال تخریب و آسیب در مواقع خطر را دارند.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: برای اجرای برنامه های بازآفرینی شهری در عرصه های مختلف به ویژه بافت های تاریخی، تسهیلات و مشوق های دولت می تواند در جلب مشارکت سرمایه گذاران تاثیرگذار باشد.
موزونی افزود: بخش خصوصی می تواند در حوزه بهره برداری مجدد از بناهای تاریخی و همچنین نوسازی مسکن ناایمن در این بافت ها به روش اعطای زمین از سوی دولت مشارکت داشته باشند و در راستای سیاست های بازآفرینی شهری با هدف تجدید حیات در بافت های فرسوده و حاشیه ای فعالیت کند.
وی، مشوق های ساخت بافت های فرسوده را شامل، اعطای تسهیلات اعم از نوسازی، ودیعه مسکن و خرید از محل صندوق یکم و همچنین بسترهای تشویقی مشتمل بر تخفیف عوارض صدور پروانه، انشعاب ارائه خدمات فنی در قالب راه اندازی دفاتر خدمات نوسازی از سوی دولت و شهرداری ها عنوان کرد.
رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بیشتر بناهای بافت فرسوده استان سند مالکیت ندارند و این معضل باعث می شود تا بستر بهره مندی از تسهیلات ویژه نوسازی بافت فرسوده برای آن ها مهیا نباشد.
یکهزار و 200 هکتار ازمساحت استان در 16 شهر بافت فرسوده است.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.