به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز دوشنبه در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی در اراک افزود: وجود سمن ها فرصت مغتنمی برای مسئولان دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات در بخش های مختلف‌ بهداشت و درمان، آموزش، فعالیت‌های زیست محیطی، جوانان، بانوان و حتی مشارکت در به نظم و انضباط است.
وی بیان کرد: اگر سمن‌ها و نهادهای مدنی در جامعه وجود نداشتند بسیاری از فعالیت‌ها در بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و بیمارستان ها دچار مشکل می‌شد، بنابراین از وجود سمن ها باید به بهترین شکل ممکن بهره گیری کرد.
استاندار مرکزی ادامه داد: احزاب سیاسی در جامعه فعالیت می کنند اما فعالیت سمن‌ها برای تحقق خواست و اراده عمومی مردم و پیشرفت جامعه است و باید بین آنها تفاوت ویژه قایل شد.
آقازاده بیان کرد: امروز در استان مرکزی بیش از 100 هزار نفر عضو رسمی سمن‌ها هستند که یک جمعیت قابل توجه است و می‌تواند یک الگو باشد.
وی عنوان کرد: استان مرکزی از باب سمن‌های قانونی جزو استان‌های فعال است و این یک فرصت ارزشمندی است که دولت باید از این سرمایه عظیم استفاده بی شمار داشته باشد.
استاندار مرکزی تصریح کرد: فعالیت سمن‌ها یکی از بهترین هماهنگی‌ها و تعاملات میان مردم و دولت‌ها است و اگر این مهم در جامعه شکل گیرد بسیاری از مشکلات، فسادها، تبعیض‌ها و تنگناهای اجتماعی و فرهنگی در جامعه حل خواهد شد و این موضوع می‌تواند درجه دموکراسی، آزادی خواهی، شاخص سلامت و توسعه در هر کشوری باشد.
آقازاده عنوان کرد: اگر بتوان این تعاملات را میان سمن‌ها، دستگاه‌های دولتی، ملت و دولت برقرار کرد، به طور قطع آسیب‌های جامعه بیش از پیش کاهش می یابد.
وی گفت: این استان در سال آینده باید برنامه‌ ریزی‌ مناسبی در حوزه سمن ها داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: سمن ها و موسسات مدنی باید در هر جایی که نیاز است حضور داشته باشند و نباید در انجام امور کارها منتظر اعلام بخش دولتی باشند.
«بهروز اکرمی» افزود: فعالیت و راه اندازی سمن ها نباید متکی به کمیت باشد بلکه کیفی گرایی و حضور موثر در مناسبات اجتماعی و فرهنگی باید سرلوحه امور این بخش از جامعه باشد.
وی اظهار داشت: انتخابات سمن های استان مرکزی اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود و باید سیاستی اتخاذ شود که سمن های فعال و موثر حق شرکت در این فرآیند را داشته باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: سمن ها و سایر نهادهای مدنی با هدف پرداختن به دغدغه های اجتماعی راه اندازی شده اند و فعالان این بخش نباید خود را به بخش دولتی وابسته کنند‌.
اکرمی بیان کرد: فعالیت ها و اقدامات برنامه ریزی شده در سمن ها متفاوت از بخش دولتی است و فعالان این بخش باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
وی افزود: مشارکت داوطلبانه و بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند مردمی باید ملاک فعالیت سمن های استان باشد و از وابستگی به بخش های دیگر پرهیز شود. .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد: سمن ها و انجمن های مردمی در راستای رسیدگی هر چه بیشتر به چالش های اجتماعی ایجاد شده اند و باید از هر گونه فعالیت های سیاسی در این مجامع پرهیز شود.
اکرمی افزود: نمایندگان سمن ها و نهادهای مدنی به غیر از شورای تامین می توانند در تمام نشست های استانداری مرکزی شرکت کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3017/3005/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.