به گزارش خبرآنلاین لرستان،دکترحبیب اله خجسته پور در مراسم نمادین، بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی که همزمان با مدارس سراسر کشور در دبیرستان امیرکبیر برگزار شد، دموکراسی را یکی از روش های مهم و درست در انتخابات دنیا برشمرد و افزود: دموکراسی بر مبنای انتخاب کردن است که این فرصت در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است تا به طور مستقیم در سرنوشت خود دخالت کنند و کاندیداهای مورد تایید خود را انتخاب کنند.

وی خاطر نشان کرد : دانش آموزان باید برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات مدارس شرکت کنند و خود را در آزمون انتخاب درست و شایسته قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با مقایسه انتخابات شورای دانش آموزی با انتخابات دیگر کشور، افزود: در این انتخابات می بایست کاندیداها مورد تایید مسئولان و مدیران مدارس قرار گیرند و پس از انتخاب ، منتخبین دانش آموزی مورد اعتماد و وثوق مسئولان مدارس و دانش آموزان خواهند بود.

دکترخجسته پور ادامه داد: انتخابات شورای دانش آموزی پازلی است که دموکراسی و احترام به نظر و رای مردم را در مدرسه کامل می کندو باید این انتخابات آنچنان محکم و درست نهادینه شود که اجازه خطا و اشتباهی را به دانش آموزان در سنین بالاترو انتخاب های حساس تر ندهد .

وی در پایان سخنان خود با استقبال از جلسات هم اندیشی با متخبین شوراهای دانش آموزی گفت : برای نشستن در جمع منتخبین دانش آموزی و استفاده از خرد ، اندیشه و نظرات آگاهانه آنان اعلام آمادگی می کنم .

 

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775170
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.