معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جدید134 هزار و423 دانش آموز در این انتخابات شرکت کردند.
جهانبخش علیزاده روز چهارشنبه در مراسم نمادین نواختن زنگ انتخابات شورای دانش آموزی در هنرستان دخترانه شهرکرد افزود: امسال انتخابات شورای دانش آموزی در یکهزار و 701 آموزشگاه در 2 نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود.
وی گفت: در انتخابات شورای دانش آموزی، دانش آموزان پایه سوم و بالاترعلاوه بر شرکت در رای گیری و انتخابات، نامزد انتخابات شورا بودند.
علیزاده اظهار کرد: هم اینک 35هزار و 68 دانش آموز در پایه های اول و دوم مشغول به تحصیل هستند که نمی توانند، نامزد شوند یا رای دهند.
وی، ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در دوره اول و دوم ابتدایی تا 100 نفر دانش آموز پنج نفر، از 101 تا 150 دانش آموز هفت نفر، از 151 دانش آموز به بالا 9 نفر به عنوان اعضای اصلی و دو نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.
وی افزود: در دوره متوسطه اول و دوم نیز تا 250 نفر دانش آموز پنج عضو، از 251 تا 350 دانش آموز هفت نفر عضو و از 351 تا 550 دانش آموز نیز 9 نفر عضو و از 551 نفر به بالا 11 نفر به عنوان عضو اصلی انتخاب و هر مدرسه دو نفر به عنوان اعضای علی البدل انتخاب می شوند.
وی فرصت برای حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی و با ابعاد وسیع، توجه به تکریم شخصیت دانش آموزان و تقویت خودباوری، ایجاد زمینه برای به ظهور رساندن توانمندی های بالقوه دانش آموزان، اعتماد به نفس و تقویت روحیه تعاون و مشارکت همه جانبه، ارتقای مهارتهای زندگی و تفکر خلاق را از اهداف تشکیل شورای دانش آموزی دانست.
هم اینک 169هزار و 491 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در استان چهارمحال وبختیاری مشغول تحصیل هستند.
خبرنگار: سمیه پناهنده**انتشار:جهانبخش صفری
7360/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.