به گزارش ایرنا،«غلامرضا فتح آبادی» روز پنجشنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان مرکزی افزود: یک هزار و 500 تیم ورزشی در رشته های مختلف فوتبال، فوتسال، والیبال و طناب کشی در بازی های بومی و محلی جام نوروز سال آینده با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: این مسابقات در یک چهارم روستاهای استان مرکزی برگزار می شود و 200 هزار نفر شامل 15 درصد جمعیت استان در این بازی ها حضور دارند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: این مسابقات با هدف افزایش شادی و نشاط، کشف استعداد های ورزشی، تقویت ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان روستاها، استفاده بهینه از تعطیلات، توسعه گردشگری، حفظ، احیا و گسترش بازی های بومی و محلی برگزار می شود.
فتح آبادی گفت: فرمانداران شهرستان های استان مرکزی وظیفه راهبردی برگزاری این مسابقات را برعهده داشته و کارگروه تسهیلات سفر استان نیز باید همکاری های لازم را با این رویداد مهم داشته باشند.
وی از برگزاری آیین ملی کتاب سال جوانان سال آینده همزمان با هفته جوان در استان مرکزی خبرداد و افزود: فراخوان آثار برای حضور در این رویکرد ملی از ابتدای بهمن ماه تا چهاردهم اسفند ماه امسال انجام و تا کنون یک هزار و 40 اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: 200 ناشر نیز تا کنون برای حضور در این رویداد ملی اعلام آمادگی کرده اند.
فتح آبادی گفت: نیاز است دستگاه های فرهنگی، دانشگاه ها و اداره کل کتابخانه ها استان مرکزی برای برگزاری هرچه با شکوهتر این آیین در استان همکاری لازم را با اداره کل ورزش و جوانان استان داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رویداد بزرگ کتاب سال جوانان همزمان با آخرین هفته فروردین ماه سال آینده به میزبانی این استان برگزار می شود.
«عابد حقدادی» افزود: فراخوان عمومی برای حضور فعالان و ناشران در سطح کشور انجام شده است و تا کنون یک هزار و 40 اثر به دبیرخانه رویداد بزرگ کتاب سال جوانان ملی ارسال و 200 ناشر نیز برای حضور در این آیین اعلام آمادگی کرده اند.
وی ادامه داد: 30 اثر برتر با داوری داوران رویداد بزرگ کتاب سال جوانان، مورد تقدیر قرار می گیرند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با یادآوری برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی جام نوروز خاطر نشان کرد: یک هزار و 185 تیم فوتبال و فوتسال، 258 تیم والیبال، 246 تیم طناب کشی، 179 تیم بومی و محلی و 65 تیم مسابقات دوی عمومی برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام امادگی کرده اند.
حقدادی گفت: 49 جشنواره فرهنگی و ورزشی و 40 برنامه پیاده روی عمومی نیز با هدف حفظ، احیا و گسترش بازی های بومی محلی در این دوره از مسابقات برگزار می شود.
هم اکنون 24 هزار و 667 ورزشکار زن و 41 هزار و 662 ورزشکار مرد به صورت سازمان یافته در رشته های مختلف استان مرکزی فعال هستند.
211 ورزشگاه و اماکن ورزشی زیر نظر ورزش و جوانان استان مرکزی، 373 ورزشگاه بخش خصوصی و 182 ورزشگاه دولتی در استان مرکزی وجود دارد.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.