به گزارش ایرنا، «عابد حقدادی» روز سه شنبه در دومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه 3 کشور در اراک، افزود: این ماده قانونی مترقی و کارآمد است و اگر اجرایی شود موضوع ورزش کارمندان دولت، توسعه ورزش همگانی جامعه و زیر ساخت های ورزشی در وزارت ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را پوشش می دهد.
وی بیان کرد: پنج طرح مهم پارک گام، سنجش قامتی در روستاها، آمایش سرزمین، جام تندرستی و اوقات فراغت کارکنان دولت در دستور کار استان ها قرار دارد و امید است که با اجرای ماده 53 این طرح ها به بهترین شکل اجرایی می شود .
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: استعدادیابی ورزشی از برنامه های خوب در وزارت ورزش و جوانان است که استان های اصفهان و یزد در بخش بانوان عملکرد مطلوبی در این بخش وجود دارد.
حقدادی تصریح کرد: استعدادیابی ورزش استان مرکزی نیز در استان های کشور در جایگاه مناسبی است اما، می طلبد که به برخی رشته ها نگاه جدی تر شود و بخشی رشته های ورزشی بانوان نیز نیاز به خانه تکانی دارد.
وی عنوان کرد: ورزش با تعارف به پیش نمی رود و فرصت سوزی در حوزه ورزش معنایی ندارد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: ارزیابی هیات های ورزشی در این استان امری ضروری است که باید با جدیت و در اسرع وقت انجام شود.
حقدادی گفت: بهره برداری از 15 طرح ورزشی که عملیات اجرایی آن ها از سال 89 در استان مرکزی کلید خورده تا پایان سال خواهد بود و تاکنون 3 طرح با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده و 12 طرح نیز در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال افتتاح می شود.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی هم در این نشست گفت: بر اساس تقسیم بندی وزارت ورزش و جوانان برگزاری شورای بانوان کشور به هشت منطقه تقسیم شده که استان های یزد، اصفهان و مرکزی در گروه منطقه 3 قرار دارند.
«مهین علی بخشی» افزود: هدف از برگزاری این نشست ها تعامل بیشتر و بهره گیری از امکانات و تجهیزات استان ها، بهینه سازی رشته های ورزشی، ارایه تجربه های موفق، آمایش منطقه ای در حوزه ورزش (اولویت بندی رشته های ورزشی)، کشف ظرفیت های بالقوه و بالفعل در مناطق روستایی است.
وی بیان کرد: تبادل ظرفیت های آموزشی و مسابقات و افزایش رویدادهای مشترک منطقه ای به منظور توسعه کمی و کیفی فعالیت های بانوان از دیگر اهداف برگزاری این نشست است.
رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی ادامه داد: نخستین نشست شورای ورزش بانوان منطقه 3 کشور در استان یزد برگزار شده، میزبانی دومین نشست برعهده استان مرکزی است و سومین نشست در استان اصفهان برگزار می شود.
علی بخشی تصریح کرد: توسعه ورزش روستایی یکی از برنامه های مهم وزارت ورزش و جوانان است که در این راستا تجهیز و راه اندازی 110 خانه روستایی به استان مرکزی واگذار شده که تاکنون 80خانه تجهیز شده است.
وی گفت: استان مرکزی در راستای توسعه ورزش در مناطق روستایی گام های بلندی برداشته است و این مهم با جدیت بیشتر دنبال می شود.
در دومین نشست شورای ورزش بانوان منطقه 3 کشور در خصوص طرح های سنجش قامتی در روستاها، تندرستی، آمایش سرزمین منطقه ای در حوزه ورزش بانوان، اوقات فراغت کارکنان دولت و ماده 53 قانون بحث و تبادل نظر شد.
استان مرکزی با دارا بودن 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.