به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل و امدادگران کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی به مناسبت 14 اسفند سال روز تاسیس این نهاد در محل استانداری افزود: متوسط افزایش کمک های مردمی به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور امسال حدود 35 درصد بود که این مهم نشان از افزایش 11 درصدی کمک های شهروندان این استان به مددجویان است.
وی ادامه داد: افزایش کمک های مردمی و خیران به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) نشان از اعتماد و قدرشناسی مردم به این نهاد انقلابی و اعتقاد به کمک به همنوع است.
استاندار مرکزی بیان کرد: 9 هزار خانوار امسال به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان افزوده شده که افزایش این تعداد خانوار به دلیل شرایط سخت اقتصادی بوده است.
آقازاده گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) با جذب اعتماد مردم و خیران برای کمک به مددجویان تحت پوشش از جمله دستگاه های موفق استان مرکزی است.
وی با یادآوری امضا تفاهمنامه استانداری استان مرکزی با کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور برای ساخت یک هزار واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد در استان افزود: در این تفاهمنامه مقرر شده است 50 درصد هزینه ساخت این واحدها توسط استانداری و بقیه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) تامین شود.
استاندار مرکزی افزود: با تامین زمین مورد نیاز ساخت این واحدها پیش بینی می شود عملیات اجرایی ساخت آنها ابتدای سال آینده آغاز شود.
آقازاده یاد آور شد: 2 هزار و 200 فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تا کنون توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در استان ایجاد شده است که این مهم نقش مهمی در خودکفایی مددجویان و کاهش تعداد افراد پوشش این نهاد بر عهده دارد.
وی گفت: 10 هزار شغل به صورت مستقیم امسال در استان مرکزی ایجاد شد که 20 درصد این شغل ها توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) استان انجام شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 9 هزار خانوار از ابتدای سال جاری تا کنون به آمار مخاطبان کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان در راستای کاهش محرومیت زدایی و مبارزه با فقر افزوده شده است.
«قنبر موسی نزاد» افزود: یک هزار میلیارد ریال در 11 ماه امسال در قالب کمک معیشت و مستمری به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی پرداخت شده است.
وی اجاره مسکن را یکی از دغدغه های محرومان و مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: امسال اجاره بهای منازل مسکونی یک هزار نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) توسط این اداره کل پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: 30 میلیارد ریال نیز به صورت قرض الحسنه به عنوان ودیعه مسکن توسط اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان به مددجویان نیازمند پرداخت شد.
موسی نژاد افزود: پنج هزار نفر امسال از خدمات موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی بهره مند شدند و تمامی هزینه های مکمل بیماری خانوارها نیز توسط این اداره کل پرداخت شده است.
وی ادامه داد: 70 تا 80 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت در سرفصل های جهیزیه، درمان و تعمیرات مسکن به صورت بلاعوض به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اختصاص یافته است تا به پشت نوبتی های این اداره کل پرداخت شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: 370 میلیارد ریال اعتبار از محل تبصره 16 قانون به کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان اختصاص یافته که 320 میلیارد ریال این اعتبارات تاکنون جذب شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بقیه این اعتبارات نیز جذب شود.
موسی نژاد افزود: 600 میلیارد ریال منابع مالی امسال از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی به کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی اختصاص یافته و به همین میزان طرح به کارگروه ملی معرفی شده است.
وی ادامه داد: 40 درصد این طرح ها در کارگروه ملی تایید و حدود 20 درصد این اعتبارات جذب و پرداخت شده و پیش بینی می شود تا پایان نیمه نخست سال آینده این منابع مالی جذب شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی یاد آور شد: 2 هزار و 200 فرصت شغلی امسال توسط این اداره کل در استان ایجاد و 700 مورد کاریابی نیز برای مددجویان انجام به ثبت رسید.
موسی نژاد افزود: امسال در راستای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی برای 9 هزار و 600 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی آموزش های بصیرت افزایی و مهارت زندگی برگزار شده است.
وی ادامه داد: چهار هزار نفر از مددجویان این اداه کل امسال به سفر مشهد مقدس و اماکن زیارتی اعزام شده اند و تحت آموزش های حفظ قرآن مجید قرار گرفته اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: امسال با وجود تمامی مشکلات اقتصادی مشارکت های مردمی این استان نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش یافته که نسبت به میانگین این رقم که 35 درصد است 11 درصد بیشتر است.
موسی نژاد افزود: امسال 600 میلیارد ریال صدقه توسط مردم استان مرکزی به ایتام استان مرکزی پرداخت شده است و 200 نفر از فرزندان محسنین استان صاحب حامی شده اند.
81 هزار و 816 نفر در قالب 44 هزار و 824 خانوار از خدمات حمایتی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان مرکزی بهره مند هستند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.