به گزارش خبرآنلاین، قنبر موسی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در نشست خبری پیرامون جشن عاطفه ها اظهار داشت: در آستانه آغاز سال تحصیلی هستیم و شعار جشن عاطفه های سال جاری «مهر در انتظار همدلی» است و این جشن در دو مرحله برگزار می شود که اولین مرحله یک هفته پیش از آغاز مهر در روزهای ۲۳ و ۲۴ شهریور و مرحله دوم ۱۹ مهر ماه در مدارس برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۴۴ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند و سعی کرده ایم بسترهای لازم را برای کمک های مردم ایجاد کنیم.
موسی نژاد ادامه داد: به ۳۸ هزار خانوار نیازمند استان ماهیانه از طرف کمیته امداد حقوق پرداخت می شود و ۲۲ هزار و ۷۰۰ مورد از این تعداد زنان سرپرست خانوار هستند که بر اساس تحقیقات فقر در این خانواده ها بیشتر است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: استقرار اقتصادی و معیشتی زمینه برون رفت این خانواده ها از فقر را ایجاد می کند که بسترسازی فرهنگی، ارتقاء توان فکری، آموزش مهارت های زندگی و مهارت کسب و کار از مواردی است که می تواند به این خانواده ها کمک شایانی کند.
وی افزود: بیش از ۱۷۰ مسجد و مرکز نیکوکاری نیز در روز جشن عاطفه ها در سطح استان آمادگی دریافت کمک های مردمی را دارند که از این تعداد ۱۳۶ پایگاه ثابت و سیار از طرف کمیته امداد دایر خواهد شد و ۲۸ پایگاه را هم بسیج تقبل کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تشریح کرد: سازمان آموزش و پرورش نیز ۷۵۴ پایگاه را دایر خواهد کرد و مجموعا در استان مرکزی در روزهای برگزاری جشن عاطفه ها ۱۰۸۸ پایگاه ثابت و سیار کمک های مردمی را دریافت خواهند کرد.
موسی نژاد گفت: طرح های کمک رسانی کمیته امداد شامل طرح اکرام ایتام پرداخت ۳۰۰ هزار ریال ماهانه به ایتام، طرح محسنین پرداخت ۳۰۰ هزار ریال به فرزندانی که سرپرست قادر به انجام وظایف خود نیست، طرح کوثر برای تهیه جهیزیه، طرح رضوان برای تهیه مسکن، طرح آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد و طرح شفا است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اظهار کرد: سال گذشته در استان مرکزی بیش از ۱۲ میلیارد ریال در جشن عاطفه ها کمک های مردمی جمع شد که امسال مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هدف گذاری و پیش بینی شده که برای هر دانش آموز بسته ای دو میلیون ریالی تهیه شود.
وی افزود: از ابتدای سال تاکنون مردم استان مرکزی ۱۵۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به محرومین کمک کرده اند که ۳۳میلیارد ریال صدقات، ۳۰میلیارد ریال زکات، ۲۸میلیارد ریال کمک حامیان، پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون کمک های طرح محسنین، ۲۰میلیارد ریال از طریق ۳۵مرکز نیکوکاری استان و ۳۵ میلیارد ریال نیز از طریق سایر طرح های کمیته امداد کمک شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه مسکن نیز در حال حاضر بیش از دو هزار و ۷۰۰ خانوار از خانواده های تحت پوشش کمیته امداد مستاجر هستند که یک هزار و ۷۰۰ خانوار نیاز مبرم به مسکن دارند که با منابع فعلی زمان زیادی برای حل این مشکل صرف خواهد شد اما با اهدای زمین توسط دستگاه هایی مثل شهرداری، کمیته امداد با کمک خیرین می تواند برای تهیه مسکن این خانوارها اقدام کند.
موسی نژاد اذعان کرد: در این چند ماهه بیش از ۳۲ واحد ساخت یا خرید مسکن، ۴۸۰ مورد بازسازی و تعمیر مسکن محرومین و ۲۱ مورد مقاوم سازی مسکن روستایی را در سطح استان انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۷۰۰ جهیزیه در استان توسط کمیته امداد تهیه شد که پیش بینی برای سال جاری بیش از دو هزار جهیزیه است، در بحث زندانیان جرایم غیرعمد نیز ۸۵۰ خانوار و همچنین بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر بیمار صعب العلاج تحت پوشش کمیته امداد استان مرکزی هستند.

۴۶
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 740156
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.