به گزارش ایرنا، هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان افزود: سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم سال گذشته از یک میلیون و 400 هزار ریال به بیش از 2 میلیون ریال در پایان سال گذشته رسید که این رقم به سه میلیون ریال افزایش خواهد یافت و رشد 37 درصدی را نشان می دهد.
وی اظهار کرد: در بخش جشن نیکوکاری نیز میزان کمک‌های مردمی نسبت به سال 94 رشد چشمگیری داشته و این میزان کمک‌ها به 39 میلیارد ریال رسیده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: سرانه کمک هر زنجانی در قالب جشن نیکوکاری 33 هزار ریال همچنین درآمد مراکز نیکوکاری نیز طی سال گذشته 3 میلیارد و 500 میلیون ریال بوده است.
وی بیان کرد: پارسال 85 میلیارد ریال زکات در این استان جمع آوری شد که این میزان نسبت به سال ماقبل آن 49 درصد و نسبت به برنامه ابلاغی 113درصد رشد دارد.
صفری افزود: حوزه مشارکت‌های مردمی یکی از ارکان کمیته امداد است و در این ارتباط اقدامات خوبی انجام شده و نیازمند توجه بیشتری است.
وی خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در حوزه مشارکت های مردمی رویکرد مشارکت را بیش از گذشته افزایش می دهد و رویکرد تحولی در این حوزه بسیار اثربخش بوده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 14 هزار حامی در این استان در قالب طرح اکرام و محسنین با کمیته امداد زنجان مشارکت می کنند.
22 هزار و 500 خانواده با جمعیت 39 هزار نفر در این استان تحت پوشش کمیته امداد هستند که این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار، 17 هزار سالمند، 768 بیمار خاص و صعب العلاج و سرطانی و سه هزار و 942 یتیم و فرزند محسنین است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.