به گزارش ایرنا، «محمد رضا رحیمیان» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: 600 هزار نفر از این داوطلبان در گروه تجربی، 160 هزار نفر در گروه ریاضی، 270 هزار نفر گروه انسانی، 98 هزار نفر هنر و 160 هزار نفر در گروه زبان ثبت نام کرده اند.
وی ادامه داد: 2 گروه هنر و زبان همانند آزمون های سراسری سال های گذشته شناور بوده و داوطلبان علاوه بر ثبت نام در گروه تحصیلی خود در این گروه ها نیز می توانند خود را محک بزنند.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: افرادی که بهمن ماه امسال موفق به ثبت نام در آزمون سراسری سال آتی نشده اند از 19 تا 22 اسفند ماه فرصت دارند در این آزمون ثبت نام و افرادی که نام نویسی کرده اند می توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند.
رحیمیان گفت: با توجه به ظرفیت دانشگاه های آزاد اسلامی و علمی کاربردی کشور اکنون بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های کشور وجود دارد.
وی از اجرای جذب دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی برای نخستین بار در دانشگاه های کشور خبر داد و افزود: پذیرش دانشجو سال 98 در دانشگاه های کشور به صورت با آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می شود.
معاون اجرایی سازمان سنجش و آموزش کشور خاطرنشان کرد: افراد در روش پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی نیاز به شرکت در آزمون نیستند و در این شیوه پذیرش بر اساس معدل دیپلم و نمرات درس های نهایی انجام می شود.
رحیمیان ادامه داد: داوطلبان از 20 اسفند ماه تا مرداد ماه سال آینده فرصت دارند برای حضور در دانشگاه ها به این روش ثبت نام کنند و نتایج پذیرش در این رشته ها شهریور ماه سال آینده اعلام می شود.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 تغییر عمده شامل همزمان شدن کنکور سراسری دانشگاه ها با امتحانات نهایی و تاثیر مستقیم 30 درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 ایجاد شده است.
«مجتبی حیدری» افزود: رتبه کنکور استان مرکزی در سال های اخیر از رتبه 13 در بین استان های کشور به 10 رسیده و امید است جایگاه استان در کنکور سال 98 روند افزایشی داشته باشد.
هفت هزار و 515 دانشجو و 284 عضو هیات علمی ذر هشت دانشکده دانشگاه اراک به تحصیل اشتغال دارند که 348 دانشجو در مقطع دکتری، 2هزار و 23 دانشجو مقطع کارشناسی ارشد، پنج هزار و 21 دانشجوی کارشناسی پیوسته، 70 کارشناسی نا پیوسته، 35 دانشجو کاردانی در 18 رشته دکتری، 75 رشته کارشناسی ارشد و 49 رشته کارشناسی ناپیوسته دانشگاه ازاک تحصیل می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.