به گزارش خبرنگار ایرنا، آشنایی اهالی هنر با آثار، توانمندی ها و ظرفیت های هنری گیلان، تقویت ارتباطات بین متخصصان حوزه هنری کشور، دستیابی به الگوهای هویت مدار از طریق مطالعه هنرهای تصویری ایران، روش شناسی پژوهش در زمینه هنرهای بصری ایرانی اسلامی، بررسی رابطه زیبایی شناسی بصری هنرها با حوزه علوم دیگر، توسعه علمی مطالعات نظری هنرهای ایران و ایجاد زمینه های کاربرد هنرهای بومی در هنرهای تجسمی از جمله اهداف برگزاری این همایش عنوان شد.
این همایش در محورهایی شامل رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و فرهنگ، رابطه هنرهای ایرانی اسلامی و علوم و رابطه هنرهای ایرانی اسلامی، خط، نوشتار و اسناد مکتوب و با رویکرد تحلیل جنبه های زیبایی شناسی و محتوایی در گونه­ های مختلف هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی در زمینه های تاثیر متون ادبی، دینی و اساطیری بر گونه­ های مختلف هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی، مطالعه ویژگی های زیبایی شناسی و محتوایی نقوش و نمادها در هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی، مطالعه مفاهیم و سیر تطور نقوش در هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی، مفهوم شناسی هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی از منظر فرهنگی ، دینی، روان شناسی ، جامعه شناسی و...، تحلیل رابطه بینا تمدنی هنرهای ایرانی با سایر تمدن­ها بر اساس اسناد موجود و مطالعه نقش روابط بینافرهنگی در شکل گیری هنرهای ایران باستان و دوره اسلامی برگزار شد.
313 مقاله از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران بیش از 80 دانشگاه کشور به دبیرخانه همایش ملی جلوه های هنر ایرانی اسلامی در دانشگاه گیلان ارسال که پس از داوری 210 مقاله پذیرفته شد و از این تعداد 30 مقاله به صورت شفاهی و 60 مقاله نیز به صورت پوستر در این همایش ارائه شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز اسناد و کتابخانه ملی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از حامیان این همایش بودند.

**دانشگاه گیلان قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی شد
در جلسه شورای قطب های علمی کشور، درخواست دانشگاه گیلان برای تشکیل قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی در این دانشگاه مطرح و با تشکیل آن موافقت شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه گیلان روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تجربه های دانشگاه گیلان و اساتید دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی این دانشگاه در بخش های مختلف ورزشی و تندرستی، وزارت علوم با تشکیل قطب علمی علوم ورزشی و تندرستی در این دانشگاه موافقت کرد.
سعید رهسپار خاطر نشان کرد: در زمان حاضر گروه های آموزشی شامل فیزیولوژی ورزشی، مدیریت ورزشی، آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و تربیت بدنی و علوم ورزشی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت هستند.
بر اساس آخرین آمار هم اکنون حدود 17 هزار دانشجو در رشته های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر 560 عضو هیات علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای 10 دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه ، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی ، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.
7286 /2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.