دکتر مسعود آشیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مرکز نوعی شتاب دهنده است که با فراهم آوردن فضای کار برای افراد خلاق، اصول کار تیمی را به آنان می آموزد و چهارمین مرکز نوآور در استان به شمار می رود.
وی اظهار داشت: نیشابور یکی از قطب های صنعت برق ساختمان در کشور است و این مجوز برای راه اندازی مرکز نوآوری با موضوع کلید، پریز و صنایع وابسته و با هدف تهیه ملزومات و تجهیزات نوآورانه، فضای فیزیکی و ارائه آموزش های لازم به این مرکز علمی کاربردی داده شده است.
وی گفت: دانشگاههای نسل سوم با ارائه آموزشهای مهارت محور و ایجاد نگاه کارآفرینانه می توانند حلقه رابط بین دانشگاه و بازار کار باشند و در همین راستا تاکنون دانشجویان رشته های فنی این مرکز آموزشی موفق به ساخت حدود 30 دستگاه فناورانه در قالب پروژه های پایانی خود شده اند که قیمت تمام شده این دستگاهها با نوع مشابه آن در بازار حدود 20 تا 100 میلیون ریال اختلاف دارد.
آشیانی افزود: این مرکز علمی کاربردی همچنین تاکنون 15 تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی و صنایع مهم شهرستان نیشابور برای ارائه آموزش های مورد نیاز به کارکنان امضا کرده و سه کلینیک صنعتی برای رفع چالش ها و مشکلات پیش روی صنایع این شهرستان تشکیل داده است.
دانشگاه جامع علمی کاربردی دارای 64 مرکز دولتی، خصوصی و عمومی در استان خراسان رضوی است که حدود 17 هزار دانشجو در 620 کد رشته محل در آن مشغول تحصیل هستند.
نیشابور دارای 2 مرکز آموزش علمی کاربردی است که حدود 2 هزار دانشجو در 36 رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در آنها تحصیل می کنند.
مرکز شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.