به گزارش ایرنا، منصور غلامی روز دوشنبه در نشست شورای دانشگاه سمنان در سفر یکروزه به این استان به مناسبت هفته دولت، افزود: در چند سال گذشته اقداماتی برای توجه بیشتر به طرح تحقیقات کاربردی انجام شد و این روند به عنوان طرح ارزشمند در چند سال آینده ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: وزارت علوم با ساز و کاری درصدد تسهیل کار پژوهش و فناوری است و به هیچ عنوان قصد ندارد با اجرای قوانین‌ ناکارآمد مانع رشد علمی در کشور شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، وزارت علوم برنامه های مثبت خود را به پیش می برد و این بار هم مانند قبل به یاری خداوند توطئه دشمنان خنثی می شو‌د.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه‌ کرد: در چند سال گذشته فناوری های قابل ملاحظه ای برای افزایش تولیدات علمی در دانشگاه ها ایجاد شده و ماموریت هایی برای استادان دانشگاه در اجرای این طرح ها برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه باید از پراکنده کاری در تحقیقات علمی پرهیز کرد و با اتخاذ ساز و کاری به صورت متمرکز به سوی فناوری رفت، اضافه کرد: رفتارهای مبتنی بر عقلانیت و ایجاد امید در جامعه باید در اولویت کاری دانشگاهیان باشد و القای توانمندی در بین آحاد مردم در اولویت باشد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: بعد از انقلاب برای افزایش دانش علمی و فنی اقداماتی انجام شد که به واسطه اقدامات دولت ها، ارزش کاری این طرح ها، شدت و ضعف داشت.
غلامی بیان کرد: در بعضی از موارد در چند سال گذشته شاهد بودیم که دانشگاه های مرکز کشور بهتر توانستند از ظرفیت ها و اعتبارات وزارت علوم بهره گیرند که این رویکرد را دانشگاه های استان ها هم باید پیگیری کنند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: باید فعالیت های علمی دانشگاه ها در استان های مختلف کشور قابل رویت باشد و اعضای هیات های علمی با رویکردی جامع و شفاف می توانند برای رشد علمی کشور گام های اساسی بردارند.
به گزارش ایرنا، همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، ساختمان دانشکده های ریاضی و مهندسی عمران، دانشکده ریاضی ، آمار و علوم کامپیوتر، کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و گام نخست دانشکده مهندسی عمران دانشگاه سمنان و مرکز همایش های دانشگاه دامغان در سفر وزیر علوم و تحقیقات افتتاح می شود.
نشست با واحدهای فناور ، دیدار با خانواده شهید پازوکی و نیز افتتاح نمایشگاه دستاوردهای فن آوری واحدهای مستقر در پارک علم وفناوری دانشگاه سمنان از دیگر برنامه های سفر وزیر علوم تحقیقات وفناوری به دانشگاه سمنان است.
دانشگاه سمنان از نظر علمی و پژوهشی رتبه شانزدهم را در کشور دارد و دست کم 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌ کنند.
همزمان با هفته دولت امسال در استان سمنان 606 طرح شامل 578 طرح عمرانی و 28 طرح سرمایه گذاری با اعتبار پنج هزار و 74 میلیارد ریال در حال بهره برداری است.
دوم تا هشتم شهریور، به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت رجایی و باهنر، هفته دولت نامگذاری شده است و شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی شعار هفته دولت 97 تعیین شده است.
6103/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.