به گزارش ایرنا مهدی یوسفی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی دارای هفت مرکز در سطح شهرستان های استان است که در 38 کد رشته در مقطع کارشناسی و 24 کد رشته در مقطع کاردانی​ در مهر ماه امسال دانشجو می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه 40 درصد دانش آموختگان این مرکز آموزش عالی شاغل می شوند گفت: در برخی از رشته ها از جمله رشته متالورژی تولید آلومینیوم 100 درصد فراگیران مشغول به کار شدند.
یوسفی افزود: برخی از کد رشته ها در این دانشگاه از جمله متالورژی در گرایش تولید آلومینیوم انحصاری بوده است به همین علت تمام دانشجویان بعد از تحصیل دارای شغل خواهند شد.
معاون علمی دانشگاه جامع کاربردی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: این مرکز مجری نظام آموزش عالی مهارت است که زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری اداره می شود، هدف این دانشگاه ارتقای سطح مهارت شاغلان بخش های مختلف اقتصادی و افزایش مهارت های حرفه‌ای دانش آموختگانی که فاقد تجربه اجرایی هستند می‌باشد.
یوسفی افزود: هم اکنون این دانشگاه با 12 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان در حوزه های خدمات، صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر فعالیت دارد.
وی اظهار داشت: چهار مرکز آموزش علمی کاربردی این استان که زیر نظر دستگاه های دولتی هستند با هدف کاهش بار مالی حذف خواهند شد.
این مسئول گفت: بخش خصوصی می تواند این مراکز را فعال کند.
معاون علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان شمالی اهداف این مرکز آموزش عالی را افزایش مهارت و تخصص عنوان کرد و اظهار داشت: سهم آموزش مهارت در پیش بینی نظام آموزشی قرار گرفته است.

* شغل های کوچک اجتماعی باید فعال شوند
یوسفی گفت: در دنیا تعداد 15 هزار شغل تعریف شده است که این امر در کشور کمتر از سه هزار شغل است که هم اکنون باید شغل های کوچک اجتماعی را فعال کنیم.
وی افزود: شغل های کوچک اجتماعی از جمله پرستاری از سالمند نیاز به آموزش دارد که این امر باید در توجه مراکز آموزش عالی قرار گیرد.
خراسان شمالی حدود 40 هزار دانشجو دارد که در 35 مرکز آموزش عالی دولتی، غیردولتی و پیام نور مشغول به تحصیل هستند.
3007/6042/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.