به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان روز چهارشنبه در این آیین گفت: اقوام، موسیقی، لباس، غذاها، معماری، حیات وحش، حیات کویری ایران و دیگر موارد در ایران بحث های مفصلی است که جای کار دارد.
محمدعلی دهقان بیان کرد: این دانشکده با 2 رشته ایرانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و زبانهای باستانی که مجوز آنها از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شده فعالیت خود را آغاز می کند.
وی تصریح کرد: با همت خانواده خیر تجدد این دانشکده در چهار هزار مترمربع زیربنا و هزینه پنج میلیارد تومان ساخته شده است که نیمی از این هزینه را خانواده تجدد پرداخت کرده است.
دهقان همچنین به پیش رویداد نخستین استارت آپ پسته اشاره کرد و گفت: باید تولید، فروش و صادرات پسته را از سنتی به سمت مدرنیته پیش ببریم.
وی تأکید کرد: مقاومت در این کار می تواند رونق و پویایی در اقتصاد پسته را برای ما به ارمغان بیاورد لذا کسانی موفقند که به سرعت این تغییر سیستم را در خود ایجاد کنند و به سمت بروز شدن بروند.
دهقان با بیان اینکه در قسمت تولید پسته نیاز به تحول داریم گفت: فرآوری، فروش و صادرات پسته نیز در رفسنجان نیاز به تحول دارد.
وی ادامه داد: استارتاپ پسته، ایده های برتر مرتبط با تولید، فروش و صادرات پسته را بکار می گیرد و موجب تحول در این صنعت خواهد شد.
دهقان با اشاره به اینکه اختراع یکی از مخترعین رفسنجانی به نام مرعشی در مورد اسانس پسته به ثبت جهانی رسیده است بیان کرد: این اولین اسانس پسته از طرف ایران است که مورد تأیید کشور آمریکا رسیده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در سال 1370 تأسیس شد و در حال حاضر حدود 10 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می‌ کنند.
وی با اشاره به اینکه 275 عضو هیأت‌ علمی، 18 استاد تمام، 38 دانشیار و 178 استادیار ترکیب اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هستند گفت: با گذشت 25 سال از تأسیس این دانشگاه با دانشگاه ‌های همزاد رقابت خوبی داشتیم و تمام پیشرفت دانشگاه را مرهون خیرانی هستیم که در ساخت خوابگاهها و دانشکدههای مختلف همکاری کردند.
دانشگاه ولیعصر رفسنجان در سال 1370 تأسیس شد و در حال حاضر 10 هزار دانشجو در رشته های مختلف ریاضی، کشاورزی، کامپیوتر، حسابداری و ادبیات و غیره در حال تدریس دارد.
3029/7433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.