حجت السلام والمسلمین«حبیب رضا ارزانی» روز سه شنبه در نخستین جشنواره ملی نشریات و رسانه های مجازی روستا و عشایر کشور با عنوان خبرآباد در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک، افزود: اکنون انقلاب اسلامی ایران به یک مدل آرمانی و مقدس تبدیل شده و تمامی آزادیخواهان جهان این الگوی مقدس را چراغ راه خود قرار داده اند.
وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به برکت ارزش های دینی و هدایت های حکیمانه رهبر معظم انقلاب دستاوردهای ارزشمندی دارد و آحاد جامعه باید برای حفظ آنها تلاش کنند.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار داشت: مردم ایران روحیه ایثار، فداکاری و شهادت طلبی را از مکتب اهل بیت (ع) و آموزه های قرآن کریم آموخته اند و این فرهنگ مقدس در تمام دنیا بی بدیل است.
حجت الاسلام ارزانی بیان کرد: آحاد جامعه ایران اسلامی باید قرآن، اهل بیت(ع) و پشتیبانی از مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین عوامل حفظ و حراست از آرمان های انقلاب را در دستور کار خود قرار دهند چرا که کوتاهی در هر کدام از این عوامل، تضعیف انقلاب را به دنبال خواهد داشت.
وی افزود: جشنواره خبرآباد با هدف مخابره و انعکاس اخبار و معرفی ظرفیت های روستاهای نقاط مختلف کشور برگزار شده و در نخستین سال برگزاری این جشنواره نیز دستاوردهای ارزشمندی به دست آمده است.
دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: نباید اخبار و اتفاقات مهم را تنها در شهرها دنبال کرد چرا که روستاها نیز در نوع خود ظرفیت های بسیاری دارند که با انعکاس و معرفی آنها می توان در شکل دهی یک تمدن غنی بهره برد.
وی تاکید کرد: فضای مجازی بخشی از زندگی حقیقی انسان است و نمی توان در یک جامعه مدرنیته زندگی کرد اما از این فضای نوپدید به دور بود.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز گفت: 30 سال آینده تحولات به اندازه 300 سال گذشته رقم خواهد خورد و در سال 2020 قرار است قانون بین رباط ها و انسان توسط فرانسه تدوین شود.
«سعید رضا جندقیان» افزود: ما در بنیان های نظری علوم انسانی دچار مشکل هستیم، پیشرفت علوم، انسان را به فضا می فرستد اما ارزش های انسانی و دینی را نیز نباید نادیده گرفت.
وی گفت: آنچنان در فضای مجازی، حرکت خزشی ضدفرهنگی، آرام آرام در دل و مغز انسان ها می نشیند که حتی انسان های فکور را دچار اختلال می کند.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری توسعه را تعالی شأن انسان می دانند، عنوان کرد: در جامعه ای که انسان ها حریم و حرمت داشته باشند آن جامعه توسعه یافته است، جمعیت، تولید و هنر سه رکن اساسی توسعه یک جامعه به شمار می روند.
جندقیان ادامه داد: برخی به جای اینکه چالش بی آبی را به مردم تبیین کنند، مردم را به مصرف بهینه تشویق کنند، این در حالی است که تنها سه درصد مصرف آب خانگی است و 97 درصد صنعتی و کشاورزی است که اگر تنها 5 درصد در آب کشاورزی صرفه جویی شود، 500 هزار هکتار قابلیت کشاورزی خواهیم داشت که به ازای هر 2 هکتار یک شغل ایجاد خواهد شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: بیش از ۴۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره نشریات و رسانه های مجازی روستا و عشایر کشور ارسال شد.
«محسن شریفی» افزود: فراخوان آثار نخستین جشنواره نشریات و رسانه های مجازی روستا و عشایر کشور از ۱۵ مهرماه امسال به نقاط مختلف کشور ارسال شد.
وی بیان کرد: نشریات در هفت بخش خبر، مقاله، سرمقاله، گزارش، عکس، مصاحبه، صفحه آرایی و وبلاگ در سه بخش محتوی مطالب، شیوه طراحی، و زیبایی و ساختار اطلاعاتی بود که پس از داوری آثار برگزیده معرفی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: در این آیین از سه نشریه و سایت برتر روستایی به همراه نفرات اول تا سوم برگزیده در بخش های هفت گانه نشریات تجربی و سه گانه رسانه های مجازی این جشنواره تقدیر می شود.
شریفی افزود: این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت های رسانه ای در حوزه تولید نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر، ایجاد زمینه های تعامل فعالان بخش نشریات، وبلاگ و سایت روستاها و عشایر، ایجاد انگیزه در فعالیت های نشریات، وبلاگ و سایت در روستاها و هدایت آن به سمت توسعه برنامه های فرهنگی روستاها و بهره برداری از ظرفیت های رسانه در روستا برای استفاده از کالا و خدمات ایرانی برگزار شد.
وی گفت: این جشنواره از سوی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی برگزار شد و نفرات برگزیده از نقاط مختلف کشور از روز پنجم اسفند وارد استان مرکزی شدند و در دوره های مختلف آموزشی در بیت تاریخی امام راحل در خمین شرکت کردند.
در این جشنواره «صادق علی ناصری محمدآبادی» از استان گلستان، «احمد بابایی» از اصفهان و «یعقوب مرادیان» از استان البرز در بخش مقاله و «عبدالرضا نظری» از استان گلستان، «مرضیه حصاری» از خراسان رضوی و «مهدی کیانی» از خراسان جنوبی در بخش سرمقاله تقدیر شد‌.
در بخش خبر نیز «روح الله سلطانی» از استان مرکزی، «علی سهرابی» از همدان و «فرزاد فتحی» از مازندران و در بخش مصاحبه نیز «عبدالرضا نظری» از استان گلستان، «مرضیه حصاری» ار خراسان رضوی و «مهدی کیانی» از خراسان جنوبی و در بخش گزارش نیز «حسن احمدی» از سمنان، «نعمت الله اطمینان» از خراسان جنوبی و «جابر اسدی» از لرستان تقدیر شدند.
همچنین «رقیه توسلی» از سمنان، «ریحانه مارانی» از اصفهان و «ابراهیم اسفیدانی» از خراسان شمالی در بخش صفحه آرایی و «عاطفه صادقی» از خراسان شمالی، «فرزاد فتحی» از مازندران و «آیت الله لطفی» از استان مرکزی نیز در بخش عکس تقدیر شدند.
همچنین «وحید کاظم زاده قاضی جهانی» از استان آذربایجان شرقی، «عفت روزبه» از همدان و «حامد قبلوی»از آذربایجان شرقی در بخش محتوی وبلاگ و سایت و «علیرضا فیض آبادی فراهانی»، «حیدر مروج» از استان فارس و «آیت الله احمدی» از آذربایجان شرقی در بخش شیوه، طراحی و زیبایی وبلاگ و سایت تقدیر شدند.
در بخش ساختار اطلاعاتی وبلاگ و سایت نیز «مهدی رضایی وادقانی» از اصفهان، «مبین محمدی خواسکوه» از یزد و «محمد جعفر نژاد قوژدی» از خراسان رضوی و در بخش عمومی نیز «محمد شریعت بهادری» از استان مرکزی، «مهدی محمدی» از استان مرکزی و «محمد جعفری» از استان هرمزگان تقدیر شدند.
جشنواره ملی خبرآباد به میزبانی استان مرکزی برگزار شد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.