به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» در نشست ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی افزود: شهرداری و دهیاری های این استان به هیچ عنوان نباید از اتباع غیرمجاز به خصوص اتباع افغانستانی در فعالیت های عمرانی شهرها و روستاها استفاده کنند.
وی ادامه داد: در صورت استفاده از اتباع غیرمجاز در شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداران و دهیاران به عنوان افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: فرمانداران شهرستان ها مسئول نظارت بر ساماندهی و نظارت بر اتباع بیگانه در شهرداری ها و دهیاری هستند.
اکرمی گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، اصناف و سایر دستگاه های اجرایی استان نیز باید این مصوبه را به ادارت شهرستانی ابلاغ کنند.
وی ادامه داد: امید است با نظارت تمامی دستگاه های مرتبط بتوان از نیروی کار کشور صیانت کرد.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: اجرای طرح شناسایی صنوف از بیست و سوم بهمن امسال آغاز و تا سی ام فروردین ماه سال آینده ادامه می یابد.
«محمود حسنی» افزود: تمامی کارفرمایان، صاحبان مشاغل و حرفه ها در شهرستان های ممنوعه (شهرستان هایی که فعالیت اتباع ممنوع است) و مجاز استان مرکزی که اتباع خارجی در آنها اشتغال دارند به نزدیکترین دفاتر اتباع و مهاجران در شهرستان های اراک، دلیجان و ساوه مراجعه و نسبت به شرکت در این طرح اقدام کنند.
وی ادامه داد: این طرح با هدف ایجاد حاشیه امن و برنامه ریزی برای ارایه خدمات بهتر به اتباع خارجی و صنوف استان مرکزی انجام می شود.
مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: سه هزار نفر از اتباع خارجی و 500 نفر از صاحبان مشاغل، کارفرمایان واحدهای صنفی با آغاز طرح شناسایی صنوف در این طرح شرکت کرده و نوبت دهی شده اند.
بر اساس آخرین آمار طرح سرشماری اتباع خارجی اکنون 20 هزار و 815 نفر از اتباع خارجی به صورت مجاز در سطح شهرستان های استان مرکزی وجود داشته و کارت پناهندگی اداره کل اتباع و مهاجران امور خارجی استانداری استان را دارند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.