«اسماعیل حسینی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 910 میلیون دلار کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر و 350 میلیون دلار به این استان وارد شده است که این مهم نشان از مثبت بودن تراز تجاری استان دارد.
وی ادامه داد: صادرات کالا از استان مرکزی به خارج از کشور از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 6 و سه درصد افزایش یافته است.
سرپرست گمرکات استان مرکزی بیان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه و رانی، شیشه، انواع بلور و چیپس را عمده کالاهای صادر شده از گمرکات این استان عنوان کرد و گفت: این کالاها به 80 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و بلغارستان صادر شده است.
حسینی افزود: واردات کالا نیز در این مدت به استان مرکزی از نظر ارزشی 38 و وزنی 12 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: انواع ماشین آلات و محصولات اولیه خط تولید، عمده محصولات وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است که واردات این کالاها افزایش اشتغال، تولید، رونق اقتصادی و صادراتی را در استان به همراه دارد.
سرپرست گمرکات استان مرکزی با یادآوری پیش بینی های انجام شده در خصوص صادرات یک میلیارد دلار کالا در سال جاری افزود: با توجه به صادرات برخی کالاهای استان از سایر گمرکات کشور، تاکنون این پیش بینی محقق شده است.
حسینی افزود: همچنین با تسهیل ارایه خدمت توسط دستگاه های فعال در زمینه صادرات، انتقال پول و حمایت دولت این پیش بینی ها تا پایان امسال در گمرکات استان نیز محقق می شود.
وی پیش بینی کرد: با بهبود شرایط و تسهیل امر صادرات پیش بینی می شود صادرات کالا از استان مرکزی با 10 تا 15 درصد افزایش به یک و سه دهم میلیارد دلار در پایان سال آینده افزایش یابد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.