به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی توسعه صادرات در محل استانداری این استان، افزود: بازارهای جدید برای تقویت صادرات کالا از این استان به خارج باید از سوی مسئولان دولتی شناسایی شود.
وی ادامه داد: سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار کالا از استان مرکزی به نقاط مختلف جهان صادر شد اما این رقم در مقایسه با ظرفیت ها و تنوع تولیدی این استان ناچیز است و باید با جذب بازارهای جدید هدف زمینه صادرات هر بیشتر از استان مرکزی را فراهم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: باید با تولید کالاهای رقابت پذیر هم در بخش قیمت تمام شده و هم کیفیت، بازارهای بزرگ دنیا را به دست آورد و این مهم از توان تولید کنندگان این استان خارج نیست.
وی اظهار داشت: تولید کنندگان نیز باید در خصوص تنوع تولیدات همراه با ارزیابی سلیقه های مردم در نقاط مختلف دنیا، فعال باشند و باید تولیدات خود را به سمت و سویی هدایت کند که بتواند به همه نقاط دنیا صادرات داشته باشند.
فرخی با اشاره به صادرات 757 هزار تنی انواع محصولات استان در نیمه نخست امسال نیز گفت: این محوله ها شامل انواع پلی‌اتیلن، شمش، آبمیوه، شیشه، بلورجات و موادغذایی است که به 66 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، تونس و بلغارستان صادر شده است.
وی افزود: ارزش دلاری صادرات استان مرکزی در سال جاری 520 میلیون و 568 هزار دلار است که نسبت به سال گذشته حجم صادرات از نظر ریالی و وزنی 12 درصد رشد داشته است.
نشان می‌دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: ارزش واردات استان در 6 ماه نخست امسال 173 میلیون و 867 هزار دلار برآورد می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.
بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.