خلیل حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش 11 درصد و از حیث وزن صد درصد افزایش داشته است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از هشت کشور وارد می‏شود، گفت: چین با 2 میلیون و 971 هزار و 697 دلار کالا به وزن 612 تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در سه ماه نخست سال جاری به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در مدت یاده شده همچنین عراق با یک میلیون و 407 هزار و 799 دلار کالا و ترکیه با یک میلیون و 28 هزار و 426 دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.
وی تصریح کرد: بیشتر کالاهای وارد شده از طریق گمرکات استان را نخ بسیار مقاوم از پلی استرها آماده نشده برای خرده فروشی، تلمبه های چرخ دنده ای، جعبه فرمان برای سواری وانت و تراکتور کشاورزی و آلیاژهای آلومینیوم کار نشده عنوان کرد.
وی ادامه داد: در مجموع در سه ماه نخست سال جاری 529 میلیون و 628 هزار و 653 دلار کالا نیز به وزن یک میلیون و 138 هزار و 525 تن از استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُرد و عرب نشین کشور عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال، سالانه حدود نیمی از کل صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق را به خود اختصاص می دهد.
سالانه بیش از 2 میلیارد دلار کالا از کرمانشاه به عراق صادر می شود که بیش از 50 درصد کل صادرات ایران به این کشور را تشکیل می دهد.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.