به گزارش ایرنا، «محمد مخبر» روز یکشنبه در آیین بهره برداری بخش دوم گلخانه هیدروپونیک زرندیه، افزود: بیش از 10 هزار و 500 طرح در سال جاری با توان اشتغالزایی 80 هزار نفر توسط این ستاد اجرایی شده که 41 هزار اشتغال آن مستقیم است.
وی بیان کرد: برای تکمیل این تعداد طرح، بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: برای کاهش وابستگی به واردات کره، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برنامه ایجاد زنجیره دامپروری برای تولید 15 درصد کره مورد نیاز کشور تا 2 سال آینده را در دستور کار دارد.
مخبر اظهار داشت: اگر بتوان تولید را تقویت و ساماندهی کرد می توان از مقطع کنونی و فشارهای اقتصادی کشور عبور کرد.
وی گفت: رویکرد اصلی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اراده جدی برای مشارکت در تولید است و تاکنون حدود 400 هزار شغل ایجاد و در تنها در هشت ماه اخیر بیش از 40 هزار اشتغال جدید ایجاد شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: تنگنای کشور در بخش های دارو و غذا است و با اینکه دشمنان ادعا می کنند که این اقلام مشمول تحریم ها نیست اما اجازه جابه جایی پول را نمی دهند و به همین دلیل تقویت توان داخلی در این حوزه ها بسیار مهم است.
مخبر عنوان کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه داروسازی فعالیت های چشمگیری دارد و با ساخت یک شهرک دارویی و استفاده از توان بخش خصوصی قصد تامین نیازهای داخلی برای نیل به خودکفایی را دارد.
وی گفت: با تولید یک داروی ضد سرطانی، بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال به نفع بیماران در کشور صرفه جویی و از خروج ارز نیز جلوگیری شده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) افزود: تنها چهار درصد از داروهای وارداتی به کشور قیمتی معادل 35 درصد کل داروهای داخلی را دارد و تلاش بر آن است که بخشی از این داروهای وارداتی در داخل تولید شود.
مخبر بیان کرد: در زمینه غذا نیز ایران مانند بسیاری از کشورهای جهان دچار تغییرات اقلیمی شده است که در کاهش تولیدات بخش کشاورزی و عشایری تاثیر نامطلوبی داشته است.
وی اظهار داشت: با وضعیت کمبود آب در شرایط فعلی، تامین علوفه برای دامپروری نیز با مشکلاتی همراه شده است که فقط با یک واحد تولید علوفه می توان خوراک 100 راس گاو و 500 راس گوسفند تولید کرد و این مسئله نشان از اهمیت کشت های گلخانه ای و افزایش بهره وری در استفاده از منابع آبی دارد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با وضع کنونی و تغییرات اقلیمی که ایران را در بر گرفته، چاره ای جز حرکت به سمت فعالیت های دانش بنیان و توسعه تولیدات گلخانه ای نیست.
مخبر عنوان کرد: مهمترین امتیاز ایران که در برنامه اقتصاد مقاومتی و هم در بیانیه دوم رهبر معظم انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، وجود جوانان نخبه و تحصیلکرده است بنابراین این هنر حاکمیت است که از ظرفیت جوانان استفاده بهینه کند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: سهام 370 شرکت در یک سال اخیر از طریق بورس، فرابورس و تعاونی ها به مردم واگذار شده است.
مخبر افزود: گلخانه زرندیه ماهیت دانش بنیان و صادراتی دارد و از مولفه های مهم در تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی است.
زرندیه از توابع استان مرکزی است که در فاصله 80 کیلومتری تهران قرار دارد و در این منطقه حدود 70 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.