به گزارش ایرنا ، بهروز پورسلیمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دستورالعمل دولت برای ساماندهی مرزنشینان و بهره مندی آنها از معافیت ورود کالا به میزان ماهانه 500 هزار تومان شامل حال مرزنشینان این استان نیست.
وی اظهار داشت: مرزنشینان استان های دیگر از این مزایا بهره مند هستند ولی مرزنشینان استان اردبیل به سبب اعمال آمارهای غیرواقعی از این مزایا بهره مند نیستند.
پورسلیمان با اشاره به تخصیص نیافتن یارانه به تجار اردبیل افزود: یارانه ای که در نمایشگاه های خارجی برای تجار اختصاص داده می شد برای تجار اردبیل اختصاص داده نمی شود و لازم است سازمان صنعت ، معدن و تجارت در سال جدید نسبت به پرداخت این یارانه به بازرگانان اردبیل اقدام کند.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل راه اندازی دفتر تجاری اردبیل در مسکو را یادآور شد و گفت: با توجه به دستورالعمل سازمان توسعه و تجارت نمایشگاه دایمی کالاهای استان در مسکو راه اندازی می شود که برگزارای بهتر آن نیازمند حمایت است.
او سیاست پیمان سپاری ارزی را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این سیاست با شکست مواجه شده و اجرای آن تکرار آزمون و خطا است.
وی با بیان اینکه این سیاست دست صادرکنندگان را بسته است ، ادامه داد: سیاست پیمان سپاری ارزی کارآمد نیست و مورد اعتراض و نقد تمام صادرکنندگان است.
نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: بر اساس دستور العمل بانک مرکزی تجار برای کالاهای صادراتی خود باید تعهد محضری دهند تا ارز حاصل از صادرات کالای خود را به کشور بازگرداند که منطقی به نظر نمی‌ رسد و در این باره تجدید نظر لازم است.
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.