به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین دلاوری» روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: حدود 80 درصد از شرکت کنندگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان مرکزی بانوان و مابقی مرد هستند.
وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار و 500 شرکت کننده آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم استان مرکزی یک هزار و 454 نفر از شهرستان اراک و مابقی از دیگر نقاط استان در این آزمون شرکت کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال با مشارکت ادارات کل اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.
حجت الاسلام دلاوری اظهار داشت: این آزمون برای 2 گروه آقایان و بانوان در 2 نوبت از ساعت 8 و 30 تا 10 روز پنجشنبه نهم اسفندماه سال جاری برگزار می شود.
وی بیان کرد: محل آزمون آقایان اراکی در مدرسه سهم الملک بیات و محل آزمون بانوان این شهر نیز در مدرسه زینبیه اراک برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: آزمون شرکت کنندگان زن و مرد شازند در مدرسه ابتدایی شهید «کریمی»، زرندیه در دبیرستان پیامبر اکرم، خمین در سالن امتحانات آموزش و پرورش، کمیجان در موسسه قرآنی مبین کمیجان، خنداب در امامزاده مسعود، تفرش در موسسه قرآنی کوثر، آشتیان در مدرسه دخترانه متوسطه اول کوثر، دلیجان در دانشگاه پیام نور، ساوه دبیرستان باقرالعلوم و فراهان در کتابخانه ولایت فرمهین برگزار می شود.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: سامانه مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از ابتدای سال فعال شده و آخرین مهلت برای ثبت نام متقاضیان این مسابقات از دهم دی ماه تا پنجم بهمن ماه در نظر گرفته شده بود.
وی افزود: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم امسال در سه گروه امتحانی و در قالب 18 رشته شامل گروه حفظ با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: آزمون رشته حفظ کل قرآن کریم به صورت کتبی و شفاهی برگزار می شود که مرحله کتبی آن روز پنجشنبه 9 اسفندماه و مرحله شفاهی آن نیز از 11 تا 16 اسفندماه برگزار می شود.
حجت الاسلام دلاوری بیان کرد: 943 نفر از پنج هزار و 500 شرکت کننده آزمون سراسری قرآن کریم استان مرکزی دانش آموزان هستند که آزمون این گروه به صورت شفاهی برگزار می شود.
وی افزود: تقویت وحدت و انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان های قرآنی، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزش مدارس و مراکز قرآنی، ایجاد انگیزه در میان اقشار مختلف مردم برای گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی، استاندارد سازی آموزش های قرآن و عترت در مدارس، شناسایی نخبگان قرآنی و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور مهمترین اهداف مسابقات سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: طرح بشارت 1452(حفظ جزء30 ) نیز با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در این استان در حال اجرا است.
حجت الاسلام دلاوری گفت: از اولین دوره این مسابقات (سال 1390) تا کنون 52 هزار و 156 نفر از استان مرکزی در این مسابقات شرکت داشته اند.
بیش از پنج هزار موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.