مجتبی نورمحمدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، بیان کرد: هفدمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان اوقاف و امور خیریه اسفند امسال برگزار می‌‌شود.
وی اضافه کرد: علاقه مندان می توانند به صورت انفرادی و یا از طریق موسسه های قرآنی و دارالقرآن به صورت گروهی ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه آزمون کتبی نهم اسفند 97 برگزار می شود، اضافه کرد: شرکت کنندگان در صورت کسب حد نصاب لازم در بخش شفاهی شرکت می کنند.
نورمحمدی بیان کرد: امسال آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی و در قالب ١٨ رشته شامل گروه حفظ قرآن کریم با هشت رشته، گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) با هفت رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته برگزار می شود.
وی ادامه داد: گروه حفظ قرآن در بخش های حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، 20 جزء، 25 جزء و 30 جزء برگزار خواهد شد.
مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: گروه مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت (ع) هم در بخش های ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قرآن، تفسیر قرآن، معارف و حفظ موضوعی قرآن، مفاهیم نهج البلاغه، و مفاهیم صحیفه سجادیه برگزار می شود.
وی افزود: گروه آموزش های الکترونیکی نیز در سه رشته سبک زندگی، ترجمه و مفاهیم و روخوانی قرآن کریم روزهای یکم تا سوم اسفند برگزار می شود، آزمون رشته‌های الکترونیکی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه یکم و دوم و آزمون رشته‌های کتبی نیز روز پنجشنبه نهم اسفند برنامه ریزی شده است.
وی با اشاره به اینکه 16 هزار نفر از استان های مختلف کشور در هفدهمین آزمون قرآن و عترت شرکت کردند، افزود: کرمانشاه با یک هزار و ٩٤٠ نفر رتبه اول تعداد شرکت کنندگان در هفدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت را به خود اختصاص داده است و استان های سمنان، خراسان رضوی، اصفهان و کرمان دررده های دوم تا پنجم قرار دارند.
نورمحمدی، از پیشتازی بانوان استان سمنان در ثبت نام آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داد و گفت: در این استان تنها ٩٦ نفر از یک هزار و ٤١١ نفر شرکت کننده مرد هستند و بقیه شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: آزمون الکترونیکی بخش روان خوانی قرآن در این استان با ٣٥٨ نفر در رده اول قرار دارد و رشته های حفظ جزء ٣٠ سوره های ناس تا زلزال با ١٧٤ نفر و حفظ کل جزء ٣٠ نیز با ١٢٢ نفر در رده های بعدی قرار دارند.
مسوول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در این استان نیز شاهرود با ٩٢٤ نفر در رده اول و سمنان با ٤٩٣ نفر دوم و دامغان سوم است.
ثبت ‌نام شرکت در هفدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از دهم دی‌ماه همزمان در سراسر کشور و از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir آغاز شده و تا اوایل بهمن ادامه دارد.
زمان ثبت ‌نام برای حضور در این آزمون تا روز پنجم بهمن از طریق سامانه ثبت ‌نام www.quranedu.ir انجام و علاقه مندان بدون هیچ محدودیتی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.
7342م/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.