به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، امجد افصحی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم پنجشنبه ١٠ اسفند امسال با مشارکت و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه در کردستان همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
وی با بیان اینکه ثبت نام این آزمون از 18 آذر جاری همزمان با سراسر کشور آغاز شد، افزود: بدلیل استقبال مخاطبان از آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن، زمان ثبت نام آن تا ٣٠ دی جاری تمدید شد.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این آزمون از طریق پایگاه اینترنتی www.quranedu.ir انجام می‌شود، گفت: این آزمون در چهار موضوع شامل حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، معارف اهل ‌بیت (ع) و انس با قرآن کریم برگزار می ‌شود.
افصحی با اشاره به شرایط ثبت‌نام این آزمون تاکید کرد: شرکت در تمامی رشته‌های آزمون برای همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی آزاد است.
وی تقویت انسجام برنامه ها و فعالیت های سازمان ها و نهاد های قرآنی، سنجش ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در عموم جامعه بویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور را برخی از اهداف این آزمون اعلام کرد.
وی شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی بویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات جامعه قرآنی کشور در رشته های مختلف آموزش قرآن وعترت را از جمله دیگر اهداف این آزمون برشمرد.
دریافت و تنظیم: امید بهمنی**انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.