حجت الاسلام منصور هاشمی روز پنجشنبه در حاشیه آزمون سراسری قرآن کریم در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ثبت نام کنندگان در رشته های مختلف حفظ قرآن، ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل بیت (ع) و انس با قرآن با هم به رقابت می پردازند.
وی حد نصاب قبولی در آزمون را پاسخ صحیح به 70 سئوال از 100 سئوال طرح شده عنوان کرد و افزود: افرادی که حد نصاب آزمون را کسب کنند گواهینامه معتبر دریافت می کنند.
وی بیان کرد: 300 جایزه شامل سفر به حج عمره، عتبات عالیات، مشهد مقدس و کارت هدیه برای برگزیدگان آزمون در نظر گرفته شده است که به قید قرعه اهدا خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تقویت وحدت و انسجام، سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی، ایجاد انگیزه در میان عموم، استاندارد سازی و جهت دهی آموزش های قرآن و عترت، شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی را از مهمترین اهداف برگزاری این آزمون بیان کرد.
وی ادامه داد: آموزش قرآن به عنوان یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآن در جامعه محسوب می شود که با هدف تعمیم و تعمیق شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و انس با مضامین آیات قرآنی در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می شود.
آزمون سراسری قرآن کریم بدون محدودیت سنی برگزار شد و داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر چهار رشته قرآنی هستند.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.