مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان در این باره به خبرنگار ایرنا بیان داشت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم صبح امروز در آستارا، آستانه اشرفیه، بندرانزلی، تالش، رشت، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، فومن، لاهیجان، لنگرود، ماسال و سیاهکل برگزار شد.
حجت الاسلام ستار علیزاده افزود: این آزمون در چهار موضوع حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل‌ بیت (ع) و انس با قرآن در 26 رشته از جمله حفظ موضوعی یک، 2، سه و حفظ موضوعی چهار، حفظ بیست و پنج جزء و حفظ کل قرآن کریم، مفاهیم مقدماتی یک، 2، سه، مفاهیم مقدماتی چهار، ترجمه و مفاهیم سطح متوسطه و سطح تکمیلی، تدبر در قرآن، مفاهیم نهج البلاغه یک و 2 و صحیفه سجادیه برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: آزمون شفاهی حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز از 12 تا 18 اسفندماه جاری با شرکت یک هزار و 216 نفر برگزار خواهد شد.
در آزمون سراسری امسال حفظ و مفاهیم قرآن کریم اداره کل اوقاف و امورخیریه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان با هم همکاری دارند.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان تاکنون 11 دوره و اداره کل اوقاف و امورخیریه نیز پنج دوره از آزمون های حفظ و مفاهیم قرآن کریم را برگزار کرده که این همکاری با هدف افزایش توانمندی ها و رسیدن به آماری مشخص از تعداد حافظان قرآن کریم انجام می گیرد.
7286 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.