«یوسف عرفانی نسب» روز دوشنبه همزمان با چهارمین روز از دهه فجر در جمع اصحاب رسانه افزود: این طرح ها در 9 شهرستان و 33 روستا اجرا شده است که جمعیتی بالغ بر 12 هزار و 804 نفر از مزایای آن بهره مند شدند.
وی اظهار داشت: ظرفیت مخزن آب روستایی قبل از انقلاب اسلامی در استان مرکزی 2 هزار مترمکعب بود و اکنون به 95 هزار متر مکعب افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت:27 حلقه چاه قبل از انقلاب در روستاهای این خطه وجود داشته که اکنون ذخایر آب روستایی به 527 حلقه چاه رسیده است.
عرفانی نسب افزود: 6 هزار و 842 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب روستایی در بعد از انقلاب اسلامی در استان ایجاد شده است که قبل از انقلاب این خطوط 57 کیلومتر بود.
وی اظهار داشت: یکهزار و 604 روستا در استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دارای سکنه بود که شمار روستاهای دارای سکنه استان یکهزار و 112 مورد است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: نبود زیرساخت های رفاهی و خشکسالی از علت های مهاجرت اهالی روستاهای استان قبل از انقلاب بوده است.
عرفانی نسب افزود: از مجموع یکهزار و 112 روستای استان 834 روستا تحت پوشش خدمات آبفا روستایی هستند و بقیه روستا به صورت خودگردان اداره می شوند.
وی اظهار داشت:37 میلیون متر مکعب آب روستاهای استان مرکزی سالانه از منابع 527 حلقه چاه، 136 چشمه و 27 رشته قنات تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: 95 هزار مترمکعب آب در 714 مخزن آب روستایی برای مصرف در فصول گرم ذخیره می شود.
عرفانی نسب افزود: 70 روستای استان پارسال جیره بندی و آبرسانی سیار را تجربه کردند و امسال به علت کاهش بارندگی 160 روستا استان آبرسانی به صورت سیار شدند و امید می رود که سال آتی به خاطر بارش های مطلوب منابع کافی آب محقق باشد.
وی اظهار داشت: 11 روستا استان با کمبود آب مواجه هستند که هشت روستا آبرسانی سیار و سه روستا نیز آب جیره بندی دارند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی گفت: چهار میلیارد ریال اعتبار در سال جاری برای آبرسانی سیار به روستاهای استان هزینه شده است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی 147 هزار مشترک در 834 روستا دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.