به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» عصر شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی افزود: همه تلاش ها برای تنظیم بازار، نحوه توزیع کالاهای اساسی از جمله گوشت گرم گوساله، گوشت گرم مرغ، برنج و سایر اقلام به کار گرفته شده است.
وی بیان کرد: بازرسان در راستای تنظیم بازار با جدیت وارد شده اند و با هرگونه تخلف با جدیت برخورد می شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی هم در این نشست گفت: حدود 10 تن گوشت گرم گوساله روز گذشته (جمعه) در استان مرکزی در بین 40 کسبه و واحد صنفی توزیع شده است.
«جعفر اصغری» افزود: گوشت گرم گوساله در راستای طرح تنظیم بازار با قیمت 375 هزار ریال با حضور بازرسان توزیع شده است.
وی بیان کرد: حدود 2 هزار و 500 تن برنج وارداتی تاکنون در راستای طرح تنظیم بازار با برندهای تایلندی و هومالی با قیمت 44 هزار ریال و 57 هزار ریال در 40 واحد، فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها و حدود 210 مرکز توزیع شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: شیوه نامه ای در خصوص برگزاری نمایشگاه عرصه مستقیم کالا برای شب عید که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونت بازرگانی داخلی و مرکز امور اصناف ایران تدوین شده است.
اصغری تصریح کرد: نمایشگاه عرصه مستقیم کالا بهاره در اسفندماه جاری در اراک و سایر شهرستان های استان مرکزی برگزار می شود و زمان و برگزاری آن اعلام می شود.
وی عنوان کرد: بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار یک هزار 200 تن پرتقال و 600 تن سیب برای تامین میوه شب عید در استان مرکزی پیش بینی شده است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: 23 هزار و 299 حلقه لاستیک سنگین در سایزهایی که در شبکه تعریف شده تاکنون در این استان توزیع شده است.
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: همه تلاش ها در راستای حمایت از حقوق مصرف کننده با جدیت به کار گرفته شده و نظارت بر بازار با حساسیت ویژه دنبال می شود.
«محمد جواد قربانیان» افزود: 40 بازرس در سطح استان مرکزی در کنار کارشناسان حوزه نظارت این سازمان بر بازار نظارت دارند.
وی بیان کرد: طرح نظارت بر بازار نوروز نیز از ابتدای دی ماه امسال در استان مرکزی آغاز شده و تا 15 اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و 700 میلیارد ریال پرونده در بخش اخفا و امتناع از عرضه کالا در 9 ماه امسال تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
قربانیان تصریح کرد: در این مدت بالغ بر 30 هزار و 742 مورد بازرسی توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها در استان مرکزی صورت گرفته که این بازرسی ها علاوه بر بازرسی اتاق اصناف است.
وی اظهار داشت: در بازرسی های صورت گرفته یک هزار و 861 پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
معاون نظارت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی افزود: متوسط تخلف یابی در کشور حدود پنج درصد است اما در مرکز استان مرکزی 12 و نیم درصد از بازرسی های صورت گرفته منجر به کشف تخلف شده و این مهم در سایر شهرستان های بزرگ استان حدود 6 درصد است اما میانگین کشف تخلف استان مرکزی در مجموع 6 درصد است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3-075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.