به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار شب عید استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: کلانشهر اراک به یک انبار ذخیره استاندارد برای ذخیره سازی اقلام مصرفی شب عید نیاز جدی دارد.
وی ادامه داد: نهادهای ذیربط باید نسبت به ساخت یک انبار استاندارد با ظرفیت ذخیره سازی حداقل یک هزار تن در محل ایستگاه راه آهن سمنگان اقدام کرده تا برای سال های آینده مشکلی در خصوص ذخیره سازی اقلام شب عید وجود نداشته باشد.
استاندار مرکزی تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تنظیم بازار شب عید در استان مرکزی مهیا است و باید با نظارت اصولی از بروز تخلفات احتمالی در حوزه عرضه و تقاضای کالا در این ایام جلوگیری کرد.
وی افزود: خرید اقلام مختلف شب عید استان مرکزی به ویژه میوه، برنج و انواع گوشت سفید و قرمز به منظور تعدیل و کنترل قیمت ها انجام شده و بر اساس کمیته تخصصی تشکیل شده زمان و محل توزیع این کالاها اطلاع رسانی می شود.
استاندار مرکزی اظهار کرد: دستگاه های ذیربط از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف باید با مدیریت صحیح، قیمت ها را کنترل کنند و از سویی کالاها نیز از طریق شبکه های توزیع همچون تعاونی ها و فروشگاه های معتبر به مردم عرضه شود.
وی لغو نمایشگاه بهاره را منوط به انجام کارشناسی از سوی دستگاه های مرتبط از جمله اتاق اصناف دانست و گفت: برنامه های اتاق اصناف و دیگر دستگاه های مرتبط عضو ستاد تنظیم بازار شب عید به صورت کارشناسی ارزیابی می شود و در صورتی که برنامه ها کاربردی نباشند برپایی نمایشگاه بهاره در در دستور کار قرار می گیرد.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: اکنون 20 تن گوشت قرمز به قیمت 230 هزار ریال برای تنظیم شب عید این محصول خریداری و وارد شده و 80 تن دیگر نیز خریداری و در اسرع وقت وارد استان می شود.
سعید فرخی افزود: همچنین 2 هزار و 571 تن گوشت مرغ منجمد به قیمت 62 هزار ریال خریداری شده که در صورت نیاز به قیمت مصوب دولتی به بازار عرضه می شود.
وی بیان کرد: یک هزار تن پرتقال به قیمت 23 هزار ریال از استان مازندران و 500 تن سیب به قیمت 25 هزار ریال از شهرستان دماوند خریداری شده که بیش از 90 درصد این کالاها به استان وارد و در سردخانه های خمین و ساوه ذخیره سازی شده است.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: 537 تن برنج هندی و تایلندی نیز برای تنظیم بازار شب عید این محصول خریداری شده که در فروشگاه ها و تعاونی های مصرف شهرستان ها با هماهنگی کمیسیون تنظیم بازار عرضه می شود.
وی اضافه کرد: تخم مرغ نیز به صورت قیمت مصوب دولتی در 81 فروشگاه مشخص در استان مرکزی عرضه می شود.
فرخی با بیان اینکه قیمت مصوب دولتی تخم مرغ به زودی اطلاع رسانی می شود، بیان کرد: براساس هماهنگی های صورت گرفته تعدادی از مرغداران استان مرکزی برخش از تولیدات خود را برای عرضه به قیمت دولتی به فروشگاه ها و تعاونی های مشخص شده عرضه می کنند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 50 کارشناس و بازرس در راستای سیاست های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور بر فعالیت صنوف مختلف نظارت می کنند.
محمدجواد قربانیان افزود: تلفن 124 نیز گزارشات مردمی را روزانه ثبت می کند و همان روز نسبت به رسیدگی اقدام و نتیجه نیز به شهروندان منعکس می شود.
وی بیان کرد: گشت های مشترک سازمان صنعت، معدن و تجارت با دیگر دستگاه های مرتبط از 15 بهمن ماه سال جاری آغاز و تا 31 فروردین ماه نیز ادامه دارد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان و کارشناسان این نهاد با اولویت مراکز عرضه کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و میوه و تره بار انجام می شود.
نائب رئیس اول اتاق اصناف اراک نیز گفت: هشت تیم نظارتی 2 نفره تشکیل و بر فعالیت صنوف مختلف نظارت دارند که از 15 اسفند ماه به دلیل حساسیت ویژه و شلوغی بازار، تیم های نظارتی این شهرستان به 30 تیم بازرسی می رسد.
محمود نوروزی افزود: فعالیت تیم های بازرسی اتاق اصناف اراک از 15 بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا 31 فروردین ماه سال آینده نیز ادامه دارد که تا کنون از 89 واحد صنفی نظارت به عمل آمده و سه پرونده تخلف نیز به مراجع قضایی ارسال شده است.
وی افزود: شماره تلفن های 3820 و 124 به عنوان پل ارتباطی مردم و بازرسان اتاق اصناف است که شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف از اصناف مختلف می توانند با این شماره تلفن ها تماس گرفته و شکایت خود را مطرح کنند.
وی در خصوص برپایی نمایشگاه بهاره در اراک و دیگر شهرستان های استان نیز گفت: فعالان صنوف مختلف تمایل چندانی برای برپایی این نمایشگاه ندارند و به جای نمایشگاه بهاره تعداد قابل توجهی از صنوف برای عرضه کالاهای ضروری با قیمت 15 درصد پایینتر از قیمت بازار اعلام آمادگی کرده اند.
56 هزار صنف دارای پروانه زیر نظر 186 اتحادیه و 12 اتاق اصناف در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.