«حسن شریفی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: عملیات سیستم های آبیاری تحت فشار برای یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوه انجام شده که در دهه فجر امسال 400 هکتار آن به نمایندگی از کل طرح به صورت رسمی بهره برداری می شود.
وی گفت: طرح های آبیاری تحت فشار در بخش های مرکزی و نوبران ساوه اجرا شده که سه طرح در حوزه بخش مرکزی به نیابت این طرح ها افتتاح می شود.
شریفی توضیح داد: بهره برداری از سه طرح آبرسانی و بهسازی کانال ها به طول هفت و نیم کیلومتر نیز برای آبرسانی به باغات بخش های مرکزی و نوبران در این شهرستان بهره برداربی می شود.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوه گفت: طرح پرورش گاو شیری با ظرفیت 200 راس در بخش مرکزی ساوه نیز از دیگر طرح های شاخص حوزه دامی است که در چهل سالگی انقلاب با حضور مسئولان بهره برداری می شود.
شریفی گفت: واحد تولید کنستانتره متعلق به سازمان عشایری نیز برای تامین خوراک دام عشایر منطقه با هشت میلیارد ریال اعتبار در ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آماده بهره برداری است.
وی یادآور شد: 50 طرح کشاورزی ساوه امسال برای بهره برداری در دهه فجر آماده شده که 10 طرح شاخص آن انتخاب و با حضور مسئولان در این ایام افتتاح می شود.
رئیس جهاد کشاورزی ساوه اظهار داشت: برای اجرا و تکمیل این طرح های کشاورزی در مجموع 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که به طور میانگین 35 درصد از این اعتبارات سهم آورده متقاضیان است.
شریفی گفت: با بهره برداری از این طرح ها 700 خانوار از مزایای آن ها بهره مند می شود.
شهرستان ساوه با 135 هزار هکتار سطوح زراعی و باغی سالانه حدود 600 هزار تن انواع محصولات بخش کشاورزی را تولید می کند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.