به گزارش ایرنا،‌ «هادی فدایی» روز دوشنبه در نشست مجمع عمومی نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه اظهار کرد: زرندیه از دیرباز نقش مهمی در تولید انواع محصولات باغی و زراعی داشته و به همین دلیل کشاورزی این منطقه سهم چشمگیری از تولیدات استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به فعالیت های نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: این تشکل با تلاش هایی که انجام داده،‌ در زمینه رفع برخی مشکلات و موانع و برآورده کردن برخی مطالبات صنفی کشاورزان عملکرد موفقی داشته است.
به گفته فرماندار زرندیه وجود اقلیم، آب و هوا و خاک مناسب در این شهرستان زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی را فراهم کرده است و به همین دلایل کشاورزان این دیار همواره در میان رتبه های برتر استان قرار دارند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی زرندیه نیز با تقدیر از فعالیت های نظام صنفی کشاورزی این شهرستان، اظهار داشت: نظام های صنفی و ‌مهندسی کشاورزی برای کشاورزان نقش بازوان حمایتی دارند و در سایه چنین حمایت هایی است که کشاورزان این منطقه در میان تولیدکنندگان برتر استانی و کشوری قرار دارند.
«احمد قره بیگلو» افزود: یک هزار و 750 کشاورز با 6 هزار و 300 خانواده اکنون در عضویت نظام صنفی کشاورزی هستند و امید است این رقم در آینده تا مرز10 هزار نفر عضو ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه زرندیه در زمره کم بارش ‌ترین و خشک ‌ترین نقاط استان مرکزی است، افزود: از آغاز سال آبی جاری تاکنون حدود 160 میلیمتر بارندگی در این شهرستان باریده که نوید بخش سالی پرمحصول است.
رئیس نظام صنفی کشاورزی زرندیه نیز اجرای طرح انتقال پساب های جنوب تهران را عامل رونق بخش کشاورزی و کمک به تامین نیازهای آبی حوزه صنعتی این شهرستان برشمرد.
«محمود بارانی» اظهار داشت: بر اساس چشم اندازها در صورتی که عملیات انتقال 2 مترمکعب آب در ثانیه از پساب های جنوب شهر تهران به زرندیه محقق شود،‌ علاوه بر تامین نیازهای آبی این شهرستان، عامل تحولی موثر در منطقه است.
وی ادامه داد: تعاونی پسته زرندیه برای تامین هزینه های انتقال پساب جنوب تهران با هدف توسعه باغات پسته که به افزایش تولید در گستره سه هزار هکتاری و ایجاد اشتغال برای دست کم 2 هزار نفر می شود،‌ آمادگی دارد.
به گفته بارانی، نظام صنفی کشاورزی شهرستان زرندیه تلاش کرده که مشکلات کشاورزان را خارج از محدوده های اداری و در راستای کمک به ارگان های استانی و شهرستانی حل کند.
به گفته او، تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان و نیز تلاش برای تامین کود و انواع سموم بخش کشاورزی از اقدامات مهم نظام صنفی شهرستان زرندیه بوده است.
امام جمعه زرندیه نیز گفت: کشاورزان از بهترین مردمان روی زمین هستند و در دین اسلام نیز جایگاه ویژه ای دارند زیرا نیازهای معیشتی مردم را با دسترنج شان تامین می کنند.
حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» افزود: در روایات و احادیث آمده است که کشاورزان در روز قیامت بهترین مقام و مرتبه را دارند.
وی از مسئولان خواست که نسبت به رفع مشکلات و برآورده کردن مطالبات کشاورزان اهتمام و جدیت داشته باشند.
امام جمعه زرندیه گفت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و با تلاش کشاورزان زحمتکش،‌ اکنون 90 درصد از نیازهای کشور به محصولات کشاورزی با وجود افزایش 2 برابری جمعیت در کشور تولید می شود.
شهرستان زرندیه با بهره مندی از حدود 10 هزار هکتار باغ پسته یکی از قطب های تولید این محصول به شمار می آید و در حوزه صنعت نیز این شهرستان نیز حدود 400 کارخانه تولیدی وجود دارد.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.