به گزارش ایرنا، سید حمزه امینی روز پنجشنبه در جلسه کشاورزان و نمایندگان کشاورزان منطقه هشترود به بلاتکلیفی سد سهند هشترود اشاره کرد و گفت: این سد پس از گذشت 11 سال از آبگیری بلاتکلیف مانده و حتی یک پایاب آن به اتمام نرسیده است .
وی از سهند به عنوان بزرگترین پتانسیل بخش کشاورزی منطقه یاد کرد و گفت: هر هکتار از زمین های اطراف این سد مثل یک کارخانه است.
وی با ابراز گلایه از مسئولان استانی نسبت به سنگ اندازی در اخذ مجوز برای تاسیس سردخانه در این شهرستان، خواستار همکاری برای برای تاسیس سردخانه توسط بخش خصوصی شد.
وی گفت: اگر احداث سردخانه در این شهرستان توجیه اقتصادی ندارد پس چرا سیب این منطقه به سرخانه های مراغه منتقل می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر نقش کشاورزی حفاظتی در توسعه پایدار بخش کشاورزی گفت: اگر ما به دنبال یک روش برای توسعه پایدار در بخش کشاورزی باشیم، به یقین طرح کشاورزی حفاظتی می تواند بهترین و مناسب ترین روش در این زمینه باشد.
ایوب ایرانی فام گفت: مدیریت بقایای گیاهی، خاک ورزی حفاظتی و اعمال تناوب های زراعی مناسب در مزرعه سه اصل اساسی در کشاورزی حفاظتی به شمار می روند که باید از طرف کشاورزان رعایت شود.
فرماندار هشترود نیز از کسب رتبه اول هشترود در استان در ارائه تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی خبر داد و گفت: در سال گذشته توان مکانیزاسیون هشترود 1.67 اسب بخار بود که این رقم به 1.76 اسب بخار رسیده است.
حسن مستفید از کشاورزان خواست به موقع محصولات خود را بیمه کنند تا در مواقع بروز حوادث خسارت و زیان آنها از سوی بیمه ها پرداخت شود.
فرماندار هشترود همچنین به خسارت گسترده کشاورزان منطقه هشترود در اثر خشکسالی و یخ زدگی اشاره کرد و خواستار استمهال وام های بخش کشاورزی شد.
در این جلسه از خدمات اسماعیل کریمی اصل تجلیل و مجید احمدی به عنوان مدیر جدید جهاد کشاورزی هشترود معرفی شد.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.