به گزارش ایرنا، فرخ مطلبی روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات ایستگاه هواشناسی هشترود اظهار کرد: این ایستگاه موارد یخبندان، مه و بارندگی در محور هشترود - مراغه را گزارش خواهد کرد.
وی همچنین به تجهیز و تکمیل ایستگاه هواشناسی هشترود با 500 میلیون ریال اعتبار اشاره کرد و گفت: با توجه به رونق کشاورزی در این شهرستان، ایجاد و راه اندازی ایستگاه مستقل هواشناسی در آن ضروری است که متاسفانه از این مورد غفلت شده و ایستگاه موجود که در داخل فرمانداری قرار دارد تنها مجهز به اندازه گیری دمای هواست.
مطلبی گفت: با تجهیز این ایستگاه پارامترهای خاک نیز که در کشاورزی اولویت دارد نشان داده می شود.
وی ارتقای کمی و کیفی خدمات هواشناسی را از اولویت برنامه‌ های اداره کل هواشناسی استان عنوان کرد و گفت: به این منظور باید نقاط ضعف و قوت را شناسایی کرده و به مرور زمان ایستگاه های هواشناسی سنتی در استان را به خودکار تبدیل کنیم.
فرماندار هشترود نیز در این جلسه به سابقه کشاورزی هشترود و عنوان قطب تولید گندم دیم استان این شهرستان اشاره کرد و خواستار تجهیز و مستقر شدن اداره هواشناسی در هشترود شد.
حسن مستفید از اختصاص زمین رایگان توسط خیرین به این امر خبر داد و گفت : این شهرستان آماده ساخت و راه اندازی ساختمان مستقل اداره هواشناسی است.
شهرستان هشترود با حدود 70 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 990 کیلومتر مربع وسعت در 120 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7486/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.