به گزارش ایرنا، «مهدی زندیه وکیلی» روز چهارشنبه در نشست مدیریت پسماند استان مرکزی در محل سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان، افزود: 350 مطب تولید کننده پسمانده عفونی در اراک شناسایی شده که از این تعداد 342 مرکز برای مدیریت پسمانده عفونی خود با شهرداری قرارداد امضا کرده اند.
وی ادامه داد: هشت مرکز باقی مانده تولید کننده پسماند عفونی نیز باید ضمن پرداخت جریمه، در این مهم، در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد مدیریت پسماند عفونی خود با شهرداری اراک اقدام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اظهار داشت: اکنون دفن پسماندهای عفونی در این استان با چالش ها و نواقصی انجام می شود و شهرداری اراک وظیفه دارد فرآیند بی خطرسازی این نوع پسماندها را پیش از دفن پیگیری کند.
زندیه وکیلی اضافه کرد: شهرداری اراک در محل دفن پسماند گودبرداری های بزرگی انجام داده اما برای جلوگیری از نفوذ شیرابه پسماند به زمین باید از لایه های استاندارد غیر قابل نفوذ استفاده شود.
وی گفت: دفن پسماند باید با روش های نوین و بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا همراه باشد و در این خصوص با پیمانکارهایی نیز وارد مذاکره شده ایم اما میزان پسماند باید به یک استاندارد خاص برسد تا برای سرمایه گذار توجیه اقتصادی داشته باشد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی تاکید کرد: به منظور افزایش میزان پسماند خانگی و جذب سرمایه گذار برای مدیریت پسماند مقرر شد که پسماندهای شهرستان های کمیجان، فراهان و شازند نیز به محل دفن پسماند اراک منتقل شود.
زندیه وکیلی در خصوص ساماندهی نخاله های ساختمانی نیز گفت: شهرداری اراک باید نسبت به این مسئله مهم نیز برنامه ریزی کرده و رها سازی نخاله های ساختمانی در کنار راه های فرعی و اصلی استان را ساماندهی و مدیریت کند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 23 بخش، 795 روستای دارای دهیاری و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.