مجید کربلایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، احداث زمین استاندارد مینی گلف در بوستان های قم را زمینه ای مناسب برای معرفی و توسعه این ورزش دانست و اظهار داشت: مذاکراتی با شهرداری قم برای احداث 10 زمین مینی گلف در بوستان های استان صورت گرفته است که همچنان در حال پیگیری ان هستیم.
وی با بیان اینکه برخلاف گلف که نیاز به چند هکتار زمین دارد، مینی گلف به فضایی به وسعت 500 تا یک هزار متر مربع نیاز دارد گفت: با وجود استعدادهای زیاد مینی گلف قم، نداشتن زمین استاندارد، این استان را از گرفتن میزبانی برای برگزاری مسابقات کشوری خارج کرده است.
کربلایی اظهار داشت: ورزشکاران این استان در رشته گلف و مینی گلف درکشور شناخته شده و از جمله بهترین و حرفه ای ترین ورشکاران کشور محسوب می شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه ورزش مینی گلف هیچگونه محدودیت سنی ندارد و با هرگونه وضعیت پوششی می توان آن را انجام داد، احداث زمین های مینی گلف در بوستان ها می تواند موجب همگانی کردن ورزش و ایجاد نشاط اجتماعی در بین خانواده ها شود.
رئیس کمیته مینی گلف قم با اشاره به مراحل ساخت 2 زمین مینی گلف در مجموعه ورزشی جوادالائمه و همچنین در منطقه پردیسان قم افزود: پس از پیگیری‌های مستمر در توافقنامه‌ای با اداره کل ورزش و جوانان قم، بخشی از زمین مجموعه ورزشی جوادالائمه برای احداث سایت و آکادمی مینی‌گلف به هیأت گلف قم تحویل داده شد.
کربلایی با اشاره به موفقیت های زیاد مینی گلف قم در سال های اخیر گفت: سال گذشته تیم مینی گلف آقایان استان موفق به کسب مقام قهرمانی و کسب مقام های دوم و سوم مسابقات انفرادی مینی گلف کشور شدند ضمن اینکه بانوان مینی گلف قم در آن سال موفق به کسب مقام سوم تیمی و مقام اول انفرادی شدند.
هم اکنون حدود 70 ورزشکار بیمه شده در هیات گلف استان قم مشغول فعالیت حرفه ای هستند.
7404/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.