به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز پنجشنبه در کارگروه گندم، آرد و نان استان مرکزی، افزود: تامین رضایت اقشار مردم از کیفیت نان امری ضروری است و نانواها نیز به تازگی از کیفیت گندم، کمبود آرد و افزایش قیمت ها ناراضی هستند که این مهم نشان از کافی نبودن اقدام های انجام شده در این حوزه است.
وی ادامه داد: بخشی از مشکلات آرد و نان استانی و بخش دیگر متاثر از مسایل ملی است و باید با افزایش نظارت در استان تلاش کرد که بخش قابل جبران مشکلات در استان حل شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: جلوگیری از افزودن ترکیبات ناسالم و غیر مجاز به نان از جمله وظایف ذاتی و اخلاقی دستگاه ها است و باید با کنترل و کیفیت بیشتر کوشید تا سلامت و رضایتمندی مردم از نان حاصل شود.
فرخی یادآور شد: با توجه به تخصیص ارز 42 هزار ریالی به کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه و تلاش دولت برای تامین و جلوگیری از افزایش قیمت محصولات، توزیع آردا خارج از شبکه و با قیمت آزاد ظلم به مردم و کشور است و با خاطیان برخورد قاطع می شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 254 مورد بازرسی در سال جاری از نانوایی های این استان انجام شده و تاکنون 157 پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 324 میلیون ریال برای این واحدها تشکیل شده است.
«محمدجواد قربانیان» افزود: در این مدت همچنین 2 هزار و 111 مورد بازرسی نیز توسط اتاق اصناف استان مرکزی از نانوایی های استان انجام و 97 پرونده به ارزش 75 میلیون و 336 هزار ریال برای این واحدها تشکیل شده است.
وی ادامه داد: 191 مورد گزارش نارضایتی مردمی از نانوایی های استان مرکزی امسال به این معاونت ارسال شده است که 67 مورد تخلف در این گزارش ها کشف و پیگیری شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 26 مورد بازرسی در زمینه سبوس گندم و 242 مورد بازرسی در زمینه آرد نیز امسال در استان انجام شد و 2 پرونده به ارزش یک میلیارد و 175 میلیون ریال در زمینه توزیع آرد در استان تشکیل شده است.
قربانیان خاطرنشان کرد: چهار هزار و 790 مورد بازرسی در زمینه نظارت بر کیفیت تولید نان در استان مرکزی انجام و 252 پرونده در این زمینه تشکیل شده است.
مدیر کل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 230 هزار تن گندم در سیلوهای این استان ذخیره سازی شده و روزانه 2 هزار تن گندم به سایر استان های کشور حمل می شود.
«جواد حسنی» افزود: 2 کارخانه آرد در اراک، یک کارخانه در ساوه، زرندیه و یک کارخانه نیز در محلات فعالیت دارد و با توجه به ظرفیت این واحدها استان توان کافی را در زمینه تولید آرد مورد نیاز دارا است.
وی گفت: تسهیلات 150 میلیون ریالی با کارمزد 15 درصد برای بازسازی و بروز رسانی تجهیزات واحدهای نانوایی استان مرکزی اختصاص یافته و منابع مالی اعطای این تسهیلات به 300 واحد نانوایی به استان داده شده که در صورت استقبال تولیدکنندگان این بخش امکان افزایش آن وجود دارد.
معاون بازرگانی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: فروش گندم در کشور و استان به صورت دولتی با قیمت 6 هزار و 650 ریال و آزاد با قیمت 9 هزار ریال انجام می شود و در سال جاری 105 هزار تن گندم با قیمت دولتی و 9 هزار تن گندم با قیمت آزاد در بین کارخانه های آرد استان توزیع شده است.
«غلامرضا ملکی» از آغاز به کار سامانه آرد سایر مصارف از ابتدای دی ماه در کشور خبر داد و افزود: 438 واحد شامل 323 واحد نانوایی آزاد پز و 115 واحد قنادی و سایر واحدهای فعال در این حوزه از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده اند.
استان مرکزی چهارمین قطب صنعت کشور و دومین قطب صنایع مادر تخصصی کشور است که در تنوع تولیدات صنعتی در کشور رتبه نخست را دارد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.