به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز جمعه در مجمع عمومی خیریه توانبخشی شبانه روزی معلولان اراک، افزود: نهادهای حمایتی پل بین اقشار کم توان مالی با طیف مرفه جامعه هستند و بیشترین تلاش آن ها باید بر ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری و بهره گیری حداکثری از ظرفیت های مردمی در راستای توانمند کردن محرومان باشد.
وی گفت: ابداع طرح ها و برنامه های جدید برای مهارت آموزی و توانمند کردن مددجویان بهزیستی و کمیته امداد و هدایتگری صحیح منابع جامعه از طریق کمک های مردمی موضوعی با اهمیت و جدی است.
استاندار مرکزی اظهار داشت: کمک های مردمی جمع آوری شده در نقاط مختلف استان مرکزی باید اولویت بندی شده و بر حسب نیازهای ضروری با نظارت دقیق در ساماندهی مسایل محرومان راهبری شود.
آقازاده بیان کرد: مشارکت های مردمی استان مرکزی در راستای ساخت مراکز توانبخشی چشمگیر و قابل تقدیر است اما باید شناسایی معلولیت ها و تلاش برای پیشگیری از بروز ناهنجاری ها در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: زنجیره مشارکت های مردمی در استان نیازمند اطلاع رسانی دقیق از وضعیت موجود و نیازهای اقشار کم توان است.
«علی اکبر کریمی» افزود: جمعیت کشور و همچنین استان مرکزی به سمت و سوی پیری گام برداشته و با توجه به اینکه پدیده سالمندی در آینده توسعه پیدا می کند باید ساخت و تجهیز مراکز نگهداری از سالمندان در نقاط مختلف استان در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: باید یک مسیر ارتباطی بین جوانان و نوجوانان جامعه با مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان ایجاد شود تا از این طریق فرهنگ نگهداری و احترام به سالمندان در جامعه تقویت شود.
در این آیین عملیات اجرایی ساخت مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری معلولان در زمینی به مساحت 44 هزار و 878 متر مربع و در بخش های ساختمان اداری، کلینیک تخصصی، آسایشگاه سالمندان، آسایشگاه معلولان، آسایشگاه بیماران روانی، پارک و فضای سبز، سالن ورزشی، انبار و تاسیسات به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.
بیش از 65 هزار توانجو زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی استان مرکزی قرار دارند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.