شهرام میرزایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر همانند سال گذشته با همکاری خیران در ماه رمضان برنامه ملی همای رحمت را با رویکرد گستراندن سفره های مهربانی و توزیع بسته های غذایی بین قشرهای محروم اجرا می کند.
وی، هدف از اجرای این برنامه را هدایت کمک های مردمی با توجه به فضای معنوی این ماه در راستای حمایت از خانواده های محروم، ترویج فرهنگ انفاق، احسان، ایثار و سنت های حسنه اسلامی، گسترش و ترویج روحیه تعاون و مشارکتهای مردمی ذکر کرد.
میرزایی خاطرنشان کرد: ترویج ارزش های انسان دوستانه با تاسی از تعالیم الهی در شیوه خدمت رسانی و کمک به ایتام، حفظ کرامت انسانی نیازمندان و کمک به رشد فضایل اخلاقی، معنوی و ایجاد زمینه مشارکت خیرین و نیکوکاران در اجرای برنامه های عام المنفعه و خیریه از دیگر اهداف ترسیم شده این برنامه است.
وی بیان کرد: تاکنون با اجرای این برنامه در چند سال گذشته دستاوردهایی از قبیل ارتقای نظام خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان بر اساس مشارکت و تامین منابع مالی توسط خیران، ترویج نوع دوستی مبتنی بر فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، بهره مندی از توان خیران، ورزشکاران و هنرمندان نیکوکار و پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از سو معیشت در مناطق کم برخوردار را به همراه داشته است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: بر این اساس و با فعال کردن خانه های داوطلبی در سراسر کشو، بهره گیری از ظرفیت های خیری و دیگر برنامه ها سبدی غذایی مورد نیاز محرومان تهیه و سپس بسته بندی و توزیع اقلام انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: این کار با هدف حفظ کرامت انسانی و با حضور خیرین و داوطلبان به منظور اعتماد سازی آنها انجام می گیرد که مشارکت ها نقش تعیین کننده ای دارد.
به گفته این مسئول، افزون بر توزیع سبد غذایی، برپایی سفره های مهربانی و باران مهربانی برای گروههای هدف در نظر گرفته شده که در استان زنجان برگزار خواهد شد.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.