به گزارش ایرنا، علی شیرزاده روز جمعه در حاشیه بازدید از طرح های خیرین مدرسه ساز شهرستان نظرآباد در گفت و گو با ایرنا، افزود: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با هدف گسترش فرهنگ کار خیر در جامعه، تبیین مشکلات فضاهای آموزشی و پرورشی، معرفی خیرین مدرسه ساز به جامعه، جذب کمک‌های مردمی و فعال کردن مجامع خیرین در کشور برگزار شد.
وی با بیان اینکه موضوع گسترش کار خیر در جامعه باید به یک فرهنگ تبدیل شود، اظهار کرد: برخی از مدارس کشور نیاز به کتابخانه، فضای مناسب، نمازخانه، آزمایشگاه و کلاس‌های ایمن دارند و حتی از لحاظ مکان‌های پرورشی مشکل دارد که نیاز به همت خیرین در دو بخش بازسازی و اصلاح دارد.
وی تصریح کرد: در کنار جشنواره‌های خیرین در استان ها نمایشگاه هایی برپا می شود که در آن بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی و تجهیزاتی به نمایش در می آید.
مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: به دلیل کمبود فضای آموزشی در کشور نیاز به مشارکت بالای مردم هستیم، زیرا اعتبارات دولتی به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز استان ها از جمله البرز که با رشد هر ساله دانش آموزی مواجه است، باشد.
شیرزاده خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره خیرین مدرسه ساز در سال 1378 برگزار شد که 17 میلیارد تومان جمع آوری شد، ولی در هجدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز که اواخر سال گذشته برگزار شد،خیرین نیک اندیش 800 میلیارد تومان کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه مدارس کشور نیاز به ایمن سازی با مشارکت خیرین نیک اندیش دارد، تصریح کرد: با توجه به مشکلات لازم است به ایمنی مدارس توجه زیادی شود.
وی گفت: در سفر به استان البرز از پروژه های خیری 12 کلاسه مهر گیتی، 12 کلاسه گلستانیان ، 16 کلاسه صراف زاده و 16 کلاسه حمزه ای در شهرستان نظرآباد بازدید به عمل آمد .
وی یاد آور شد: در این بازدید میدانی بر ترویج فرهنگ مشارکت و افزایش جذب بیش از پیش خیرین مدرسه ساز برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان البرز به ویژه شهرستان نظرآباد بحث و گفتگو شد.
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.