به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» عصر شنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک افزود: دستگاه های اجرایی در این راستا باید پیش بینی و برنامه های آینده دستگاه های خود را ارایه دهند.
وی بیان کرد: چند سالی است که حجیم بودن دولت نکوهش می شود اما آیا با کوچک شدن دولت وظایف دولت کمتر می شود در حالی که این وظایف روز به روز بیشتر می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی ادامه داد: اقدام های خوبی در خصوص دولت الکترونیک صورت گرفته اما باید در بحث پاسخ به استعلامات که با گله مندی زیادی از سوی مردم مواجه است تلاش های ویژه ای صورت گیرد.
فرخی تصریح کرد: میز خدمت برای جلوگیری از نارضایتی مردم و جلوگیری از فساد ایجاد شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان، تامین اجتماعی، علوم پزشکی ساوه و اداره کل آموزش و پرورش، بیشترین تعداد کارکنان این استان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیریت بازنشستگی، فروش اموال تملیکی و امور عشایری کمترین تعداد کارکنان را دارد.
«رقیه یادگاری» افزود: دانشگاه صنعتی اراک، فروش اموال تملیکی، مدیریت امور عشایر، امور مالیاتی؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تامین اجتماعی جوانترین دستگاه ها و حج و زیارت، جهاد کشاورزی، تعاون روستایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره کل تبلیغات اسلامی پیرترین دستگاه های استان مرکزی است.
وی بیان کرد: شهرستان فراهان جوانترین و تفرش پیرترین شهرستان این استان به لحاظ سوابق کارکنان است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: پست های سازمانی مدیریتی این استان چهار هزار و 298 نفر است که سه هزار و 122 مدیریت با تصدی و یک هزار و 176 مدیریت بدون تصدی است.
یادگاری اظهار داشت: تعداد کل مدیران در سطوح چهارگانه استان مرکزی سه هزار و 234 نفر است که 10 و 11 صدم درصد در بخش مدیران میانی، 19 دهم درصد مدیران ارشد، 36 و 27 صدم درصد مدیران عملیاتی و 53 و 43 صدم درصد مدیران پایه است‌.
وی تصریح کرد: 98 و 2 صدم درصد مدیران این استان از طریق درون سازمانی و بقیه از طریق برون سازمانی انتصاب شده اند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی افزود: بحث اخذ گواهینامه مدیران از ابتدای سال جاری مورد توجه قرار گرفته و تاکنون سه و 46 صدم درصد مدیران موفق به اخذ این گواهینامه شده اند.‌
یادگاری بیان کرد: بیشترین سن مدیران استان مرکزی با 31 و یک صدم درصد در گروه سنی 46 تا 50 سال است.
وی گفت: چهار و هفت دهم درصد مدیران این استان به صورت قراردادی، 12 و چهار دهم درصد به صورت پیمانی و 82 و 9 دهم درصد به صورت رسمی فعالیت دارند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: 81 و 9 دهم درصد مدیران این استان مرد و بقیه زن است.
فرماندار اراک نیز در این نشست گفت: کمبود نیروی انسانی در بیشتر دستگاه ها وجود دارد که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
حسین بختیاری افزود: استان مرکزی به لحاظ تعداد معلمان حق التدریس رتبه اول کشور را داراست.
وی بیان کرد: کمبود پرستار در استان مرکزی و شهرستان اراک جدی است و باید به تامین نیروی این بخش توجه جدی صورت گیرد
فرماندار اراک ادامه داد: بسیاری از پرستاران این استان به دلیل کمبود نیرو اضافه کاری اجباری می گذرانند که این روند تهدید جدی است.
بختیاری افزود: کوچک سازی دولت امری ضروری است اما نباید مسائل و مشکلات کمبود نیرو را نادیده گرفت.
در این نشست گزارشی از نحوه اسقرار میز خدمت حضوری دستگاه های اجرایی و میز خدمت در شهرداری های استان مرکزی ارائه شد.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.