به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری با حضور جمشید انصاری معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان امور اداری استخدامی کشور، افزود: مصوبه دولت هشتم برای جذب نخبگان در دستگاه ‌های اجرایی باید عملیاتی شود.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: تنها با تغییر نگرش درباره فرهنگ کار در جامعه می توان به اهداف اشتغالزایی دست یافت.
وی با بیان این که در آینده نزدیک باید بتوان برای هر شخص جویای اشتغال کار فرصت شغلی مهیا کرد، کارآمدی نظام اداری کشور را از نیازهای اساسی برشمرد.
چاوشی یادآور شد: با انبوهی از کارمندان دولت در حوزه های مختلف مواجهیم که به خاطر مسایل مالی، انگیزه و کارآمدی لازم را ندارند.
به گفته وی، در دولت قبل نیروی انسانی جذب شد اما در دولت تدبیر و امید جذب نیروی جدی نداشته ایم و نخبگان و نیروهای کارآمد را در بدنه اداری دولت برای تحرک جامعه و کارایی دستگاه های دولتی باید افزایش داد و انگیزه ها را تقویت کرد.
استاندار سمنان با اشاره به نام تاریخی «دارالمرحمه» برای این استان، یادآور شد : با بازیابی نام تاریخی این دیار، هویت مذهبی بازیابی شده و منشا وحدت و وفاق است.
وی خاطر نشان کرد: وفاق و انسجام مطلوبی بین مردم استان سمنان وجود دارد، با وجود اختلاف سلیقه ها، تعارضی بین مردم و مسوولان وجود ندارد و این مهم نیاز کشور برای پیشرفت است.
چاوشی با اشاره به ظرفیت استان سمنان در ذخایر معدنی اضافه کرد : استفاده از ذخایر غنی مواد معدنی به رشد و توسعه اقتصادی استان کمک می کند.
وی تاکید کرد: در بحث منابع آبی مورد نیاز بخش صنعت استان سمنان، باید موضوع استحصال آب های جدید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تغییر الگوی کشت بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و باید توجه به کشت گلخانه ای و محصولات راهبردی و کم آب بر چون پسته و زعفران افزایش یابد.
استاندار با بیان این که رئیس جمهوری تاکید بر توسعه گردشگری در سمنان دارد، گفت: بسیاری از آثار تاریخی فاخر در این استان ناشناخته مانده، وظیفه ماست این آثار را شناسایی و با اتخاذ تدابیر از آن ها برای رشد و توسعه این دیار استفاده کنیم.
استاندار سمنان یادآور شد: با ایجاد فرصت های شغلی در روستاها زمینه تثبیت جمعیت روستایی در استان فراهم شده است.
جمشید انصاری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور روز پنجشنبه در سفر به استان سمنان در نشست شورای اداری حضور یافت و سپس در نشستی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با مدیران دیدار می کند.
در نشست شورای اداری استان سمنان، احمد همتی نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه، ابوالفضل حسن بیگی نماینده دامغان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار و آرادان و سید حسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه های اجرایی حضور داشتند.
9891/6103/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.