مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل گفت: با نظارت دقیق‌تر قرار است تولید آسفالت در کارخانه‌ها از لحاظ کیفی ارتقا یافته و مشکلات فعلی برطرف شود.
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، موسی کنعانپور در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه شهردای عمده‌ترین نهاد در تولید و توزیع آسفالت است بر همین اساس باید مشکل تولید کیفی و حمل آسفالت برطرف شود تا با استفاده از بهترین مصالح مرغوب‌ترین آسفالت و در مناطق مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
وی با بیان اینکه 10 کارخانه تولید آسفالت شهرداری و سه کارخانه بخش خصوصی در این زمینه باید به همت کمیته مصالح شورای فنی مورد بازدید و نظارت دقیق قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در این نظارت‌ها باید به صورت شفاف نقاط ضعف بیان شده تا در کنار تقویت نقاط قوت ضعف‌ها نیز برطرف شود.  
مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل افزود: با توجه به اینکه آسفالت استاندارد اجباری ندارد و ضروری است کیفیت با استفاده از نظرات کارشناسی ارتقا یابد که در این زمینه موضوع آموزش برای نیروهای دخیل در این حوزه به ویژه مجریان پروژه‌های عمرانی و فعالان بخش آسفالت باید به انجام برسد.
کنعانپور همچنین به نظارت این کمیته بر کارخانه‌های تولید بتن و همچنین پازل اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار پازل‌کاری معابر، کوچه‌ها و پیاده‌راه‌ها گرم شده است ضرورت دارد نحوه صحیح پازل‌کاری توسط شهرداری‌ها مورد توجه قرار گیرد تا با وحدت رویه در اجرای این پروژه‌ها یک شرایط مناسبی را در پازل‌کاری‌ها شاهد باشیم تا با کمترین آسیب کیفی‌ترین کار اجرایی به انجام برسد.
وی ضرورت هماهنگی و همراهی با نظام مهندسی ساختمان را در اجرای این پروژه‌ها و توجه به ساخت و سازهای کیفی‌تر و مطلوب‌تر یادآور شد و بیان کرد: ما باید نشست‌هایمان را با جمعه مهندسان در ارائه یک الگوی موفق در این حوزه توسعه دهیم تا مشکلات و نارسائی‌های ایجاد شده برطرف شده و نارضایتی‌ مردم را در پازل‌کاری‌ها، عملیات بتن‌ریزی و آسفالت‌ریزی شاهد نباشیم.
 
بازدید مستمر از پروژه‌های عمرانی با رویکرد رفع نقاط ضعف
در این جلسه معاون فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل نیز در سخنانی بیان کرد: در جلسه امروز شورای فنی استان گزارشی از بازدید اعضای کارگروه نظارت از چهار پروژه اجرایی ارائه شد که اعضاء نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه کردند.
علی اسلامی این پروژه‌ها را احداث راه اصلی فیروزآباد – خلخال با 60 درصد پیشرفت، ساختمان تایسیسات فاضلاب شهر خلخال با 91 درصد پیشرفت، احداث استخر ذخیره آب شیران چشمه خلخال و بهسازی خیابان سیمتری شهر خلخال اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: ما با احصای مشکلات این پروژه‌ها سعی کردیم تا در این جلسه با کمک مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی نسبت به رفع آنها اقدامات اساسی را انجام دهیم تا هر چه سریعتر این موانع برطرف شود.
اسلامی گفت: در این جلسه برخی از دستگاه‌های اجرایی که در فرآیند اجرای پروژه‌ها با مشکلاتی نظیر قرارداد با پیمانکاران و همچنین نبود برخی از اهرم‌های نظارتی روبرو بودند مورد بررسی قرار گرفت تا با نظر اعضای شورای فنی در حل مشکلات آنها نیز اقدامی عملی انجام شود.  
وی ادامه داد: با تاکید مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل قرار شد ضمن بازدید از کارخانه آسفالت به ویژه کارخانه آسفالت شهرداری‌ها کمیت و کیفیت تولید آسفالت مورد بررسی قرار گیرد تا اگر موانعی نیز وجود دارد با تذکر و توصیه به شهرداری‌ها نسبت به ارتقای کیفی این محصولات گام‌های عملی برداشته شود.
اسلامی گفت: همچنین قرار شد از کارگاه‌های تولید بتن آماده و مصالح بتنی به ویژه جدول و پازل بازدید انجام شده تا کارگروه مصالح و صنعت ساختمان گزارش خود را به جلسه شورای فنی ارائه کنند.
در این جلسه در مورد پروژه تالار شهر اردبیل که اعتبارات آن کاهش یافته بحث و بررسی صورت گرفت و مقرر شد این پروژه فرهنگی – هنری جزو پروژه‌های اولویت‌دار در سفر پیش روی رئیس جمهور قرار گیرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.