«محمد‌رضا خالقی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 51 درصد این منابع مالی با مشارکت بخش خصوصی و 49 درصد توسط بخش دولتی و از محل بند(ب) ماده 31 قانون احکام دایمی کشور تامین می شود.
وی ادامه داد: بر اساس بند (ب) ماده 31 احکام دایمی کشور به استان ها اجازه داده شده که از محل تملک دارایی سرمایه به این صندوق کمک کنند.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: 30 میلیارد ریال در سال جاری از محل کمک های بخش دولتی برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی جذب شده است و 15 میلیارد ریال نیز سال آینده جذب می شود.
خالقی خاطر نشان کرد: 115 میلیارد ریال موافقت نامه برای افزایش سرمایه این صندوق بین سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان مبادله شده است و موافقت نامه خرید 220 میلیارد ریال سهام برای صندوق اخذ شده است.
وی گفت: پوشش جغرافیایی صندوق کشاورزی استان متناسب با زیر بخش های تولید از برنامه های اولویت دار است.
مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: 200 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهار درصد از محل اعتبارات سرمایه صندوق و 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک کشاورزی با نرخ 19 درصد برای افزایش تولید محصولات بخش کشاورزی و دامی به سهامداران این صندوق پرداخت شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.