به گزارش ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز شنبه در شورای پدافند غیرعامل استان که با حضور سردار محسن ساسانی جانشین قرارگاه پدافند اقتصادی کشور در استانداری قزوین برگزار شد افزود: واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی و معادن سرمایه های مردم و کشور هستند و باید مسئولان ذی ربط برای حل مشکلات آنها توجه ویژه ای داشته باشند.
زاهدی اضافه کرد: در صادرات و واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی مشکلاتی وجود دارد که اگر از سوی مسئولان حوزه پدافند غیرعامل مورد پیگیری قرار گیرند قطعا مشکلات این بخش سریعتر مرتفع خواهند شد.
وی گفت: همچنین برای تقویت مسایل امنیتی و حراست ساختمان های دولتی نیز به تامین اعتبار ویژه نیاز داریم که امیدواریم از سوی کمیته پدافند غیرعامل کشور به سازمان های ذی ربط ابلاغ شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان از اردیبهشت سال 93 در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون به پیشرفت 50 درصدی رسیده است.
وی افزود: به دلیل مشکلات پیش آمده در قرارداد این طرح با پیمانکار و مشاور به دنبال انعقاد قرارداد جدید هستیم تا هرچه سریعتر آن را به مرحله اجرا برسانیم.
زاهدی با اشاره به ضرورت رعایت آیین نامه پدافند غیرعامل در بناهای در حال احداث استان، خاطر نشان ساخت: رعایت این آیین نامه در عمده بناهای در حال احداث استان مورد توجه قرار گرفته است که می توان به طرح احداث فرمانداری های قزوین و آوج، اتصال شهر قزوین به اتوبان تهران، طرح بیمارستان 700 تختخوابی و دانشکده کشاورزی امام خمینی (ره) اشاره کرد.
این مسئول با بیان اینکه باید یک درصد از اعتبارات تملک دارایی استان برای اجرای پروژه های پدافند غیر عامل هزینه شود، ادامه داد: مجموع اعتبارات تملک دارایی استان 2 هزار میلیارد ریال است که یک درصد آن معادل 20 میلیارد ریال حدود 4.5 برابر میزان مصوب هزینه شده است و همه دستگاه های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه استان به طرح های پدافند غیرعامل استان توجه خوبی دارند.
وی با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل استان گفت: در این هفته 155 عنوان برنامه با مشارکت همه دستگاه های اجرایی در استان اجرا می شود که باید از اهتمام مدیران و مسئولان در این زمینه قدر دانی کرد.
در ادامه این جلسه ارتباط تصویری شورای پدافند استان با کمیته پدافند وزارت کشور برقرار شد و حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی و رییس کمیته پدافند وزارت کشور و غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و ضرورت توسعه آن برای مقابله با تهدیدات دشمنان سخنرانی کردند.
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.