به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات پایانه صادراتی خادم مولا که در استانداری برگزار شد افزود: دستگاه های متولی با صادرات بخش صنعت و کشاورزی با کلیات راه اندازی پایانه صادراتی در استان موافق هستند اما اشکالاتی را به طرح پایانه صادراتی خادم مولا وارد کرده و با آن مخالفت کرده اند.
وی افزود: در سالجاری هدف گذاری صادراتی برای استان حدود یک میلیارد دلار پیش بینی شده است که باید با همکاری دستگاه های متولی بخش صنعت و کشاورزی و با راه اندازی پایانه های صادراتی محقق شود.
حبیبی با بیان اینکه قزوین در کنار صنعتی بودن، قطب کشاورزی نیز هست ادامه داد: اگر بخواهیم کشاورزی را اقتصادی کنیم باید به فکر توسعه صادرات باشیم که تنها از طریق راه اندازی پایانه های صادراتی ممکن می شود.
معاون استاندار با بیان اینکه یکی از مشکلات استان نداشتن پایانه صادارتی است ادامه داد: هم اکنون یک پایانه صادراتی موقت در تاکستان مشغول فعالیت است که به دلیل نیاز مبرم استان فعلا چاره ای جز حمایت آن نداریم.
وی گفت:یک مجوز راه اندازی پایانه صادراتی مقابل نیروگاه شهید رجایی نیز صادر شده بود که به دلیل اهلیت نداشتن سرمایه گذار به زودی مجوز آن ابطال می شود.
این مسئول اضافه کرد: پایانه صادراتی خادم مولا در شهرستان البرز که دارای زیرساختها و تجهیزات مناسب بود بنا به دلایل مختلف توسط کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان مورد مخالفت قرار گرفته است.
معاون استاندار خاطر نشان ساخت: مدیریت ارشد استان به جد پیگیر راه اندازی یک پایانه صادراتی رسمی و معتبر در سطح استان است و باید دستگاه های متولی مانند صنعت،معدن و تجارت،جهاد کشاورزی و ... با جدیت بیشتری از مدیران ارشد استان راه اندازی سریعتر این پایانه ها را درخواست داشته باشند.

*** کلیات راه اندازی پایانه صادراتی مورد موافقت دستگاه های اجرایی است
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این نشست گفت: تقریبا همه دستگاه های اجرایی با کلیات راه اندازی پایانه های صادراتی استان موافق هستند اما در برخی از مسائل میان آنها اتفاق نظر وجود ندارد.
علی فرخزاد افزود: یکی از درخواست های راه اندازی پایانه صادراتی استان به نام خادم مولا در کارگروه زیربنایی استان با حضور دستگاه های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی،راهداری و حمل و نقل جاده ای،امور اراضی،شهرداری،محیط زیست،سازمان برنامه و بودجه و ...مورد بررسی قرار گرفت ولی با مخالفت تمامی این دستگاه ها رو به رو شد.
معاون عمرانی استاندار ادامه داد: متاسفانه این طرح در شورای برنامه ریزی استان نیز مورد مخالفت قرار گرفته و پیشنهاد جابه جایی آن مطرح شد.
پایانه صادراتی خادم مولا با هشت هکتار مساحت ، یک سردخانه 2 هزار تنی بالای صفر و یک سردخانه 200 تنی زیر صفر و 11 هزار متر انبار در شهرستان البرز قرار دارد .
6101
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.